روادید عراق اوایل اردیبهشت لغو می‌شود/ ارزان‌تر شدن سفر عتبات عالیات
کد خبر: 3798392
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
حیدری عنوان کرد:

روادید عراق اوایل اردیبهشت لغو می‌شود/ ارزان‌تر شدن سفر عتبات عالیات

گروه جامعه ــ دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از اجرای طرح لغو روادید بین دو کشور عراق و ایران از اوایل اردیبهشت ماه سال 98 خبر داد و گفت: لغو روادید موجب افزایش زائران اربعین خواهدشد.

شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که از چه زمانی ویزای عراق برای مردم رایگان خواهد شد؟ گفت: پیشنهاد لغو روادید اربیعن از سوی ستاد مرکزی اربعین دو سال است که مطرح و پیگیری می‌شود و ما مرتب با مقامات و مسئولان کشور عراق در حال رایزنی بودیم.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به کشور عراق نیز پیشنهاد دهنده لغو روادید وزارت کشور بود که خوشبختانه مورد موافقت دو کشور قرار گرفت و اوایل اردیبهشت سال 98 روادید بین دو کشور لغو خواهدشد.

حیدری با اشاره به اینکه تحقق این تفاهم نیاز به برگزاری نشست‌های تخصصی و تدوین آئین نامه اجرایی دارد تا چگونگی لغو آن تبیین شود، گفت: حذف روادید توفیق بسیار خوبی است که حاصل شد و برای هر دو طرف اهمیت دارد. نزدیک دو تا سه میلیون عراقی در سال وارد ایران می‌شود و بیشتر از این تعداد نیز ایرانی به عراق سفر می‌کند.

تردد 6 میلیون و 500 هزار ایرانی و عراقی بین دو کشور

وی از هدف‌گذاری برای سفر هفت تا هشت میلیون زائر ایرانی طی سال به عراق سخن گفت و اعلام کرد: متقابلاً هم کشور عراق به دنبال افزایش زائران و مسافرانش به ایران است و هر سال نیز این رفت‌وآمدها بیشتر می‌شود به نحوی که از ابتدای سال تاکنون شش میلیون و 500 هزار ایرانی و عراقی بین دو کشور رفت‌و‌آمد کرده‌اند و ما می‌خواهیم ظرف دو سال آینده این تعداد به دو برابر برسد که لازمه آن لغو روادید بود که محقق شد.

حیدری در پاسخ به این سؤال که آیا این مسئله موجب افزایش زائران اربعین خواهدشد؟ گفت: بله. این مسئله کمک زیادی می‌کند. در حال حاضر 51 دلار هزینه ویزای عراق است که حدود 650 هزار تومان می‌شود که با حذف این هزینه امکان حضور تعداد بیشتری زائر فراهم می‌شود. متقابلاً با حذف همین هزینه 51 دلار که عراقی‌ها برای ورود به ایران می‌دهند تعداد زائران و گردشگران عراقی در ایران نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام 

captcha