اعتکاف بیش از 4 هزار نفر در سمنان
کد خبر: 3799405
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

اعتکاف بیش از 4 هزار نفر در سمنان

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از معتکف شدن چهار هزار و ۲۲۷ نفر در سراسر استان خبر داد وگفت: شاهرود با یک‌هزار و ۵۲۷ نفر بیشترین معتکف را دارد.

اعتکاف بیش از 4 هزار نفر در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان حجت‌الاسلام علی شکری،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان  عصر روز گذشته 1 فروردین دربازدید از مساجد میزبان معتکفان شاهرود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چهار هزار و ۲۲۷ نفر در سطح مساجد و بقاع متبرکه استان سمنان معتکف هستند، اظهار کرد: ۷۷ مسجد شهری و روستایی میزبان معتکفان در هشت شهرستان، ۲۱ نقطه شهری و ده‌ها روستای استان هستند.

وی ادامه داد: ۲۳ مسجد در شاهرود، شامل ۱۴ مسجد شهری و ۹ روستایی، ۱۵ مسجد در میامی شامل ۱۳ مسجد روستایی و دو مسجد شهری، دو مسجد در بی ارجمند، ۱۴ مسجد در دامغان شامل شش مسجد شهری و هشت مسجد روستایی، سه مسجد شهری در سمنان، هشت مسجد در مهدی شهر شامل شش مسجد شهری و دو مسجد روستایی، هفت مسجد در سرخه شامل پنج مسجد روستایی و دو مسجد شهری و همچنین سه مسجد شهری در گرمسار و دو مسجد شهری در آرادان میزبان طرح اعتکاف هستند.

شکری اعتکاف را فرصت معنوی و بی‌نظیر جهت سیقل دادن روح به وسیله معنویت، مناجات و عبادت دانست و گفت: خوشبختانه با همراهی امنای مساجد، زمینه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان سمنان مهیا است همچنین در بین معتکفان بسته فرهنگی نیز توزیع شده است از دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی همچنین می‌توان به اعزام مبلغ به اعتکاف اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام ۱۷۰ مبلغ زن و مرد به جمع معتکفان استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۲۷ نفر شامل ۴۵۰ معتکف مرد و ۵۳۵ معتکف خواهر در مساجد شهری و ۲۴۵ معتکف مرد و ۲۹۸ معتکف خواهر در مساجد روستایی شاهرود در این فریضه شرکت کرده‌اند همچنین در میامی نیز ۴۶۶ نفر شامل ۱۰ معتکف مرد و ۵۰ معتکف زن در مساجد شهری و ۵۳ معتکف مرد و ۳۵۳ معتکف زن در مساجد روستایی این فریضه را به جا می‌آوردند.

به گفته وی؛ در بیارجمند ۷۰ نفر شامل ۱۵ مرد و ۵۵ زن در مساجد شهری، در دامغان ۵۳۰ نفر شامل ۱۷۱ برادر و ۲۳۶ خواهر در مساجد شهری و ۳۶ برادر و ۸۷ خواهر در مساجد روستایی، در سمنان ۶۰۶ نفر شامل ۲۴۲ برادر و ۳۶۴ خواهر، در مهدی‌شهر ۵۶۵ نفر شامل ۱۰۰ برادر و ۳۱۰ خواهر در مساجد شهری و ۴۰ برادر و ۱۱۵ خواهر در مساجد روستایی، در سرخه ۱۷۲ نفر شامل ۵۲ معتکف برادر و ۶۵ معتکف خواهر در مساجد شهری و ۳۸ مرد و ۴۴ زن در مساجد روستایی، در گرمسار ۲۵۰ نفر شامل ۸۰ مرد و ۱۷۰ زن و در نهایت در آرادان ۴۱ نفر معتکف هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان متذکر شد: یک هزار و ۳۱۶ نفر از مجموع قریب به چهار هزار معتکف استان سمنان در روستاها فریضه اعتکاف را بر جای می‌آورند،که ۳۹ مسجد روستایی میزبان معتکفان هستند.

شکری یاداورشد: از میان چهار هزار و ۲۲۷ معتکف استان سمنان قریب به یک هزار و ۵۰۰ نفر مرد و دو هزار و ۷۰۰ نفر زن هستند، که در سال جاری استقبال بانوان از این فریضه معنوی مانند سال گذشته بسیار مناسب بوده است.

انتهای پیام

 

captcha