تصمیم ترامپ درباره جولان زنگ خطر را به صدا در آورد
کد خبر: 3800319
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
نماینده ولی فقیه در سوریه:

تصمیم ترامپ درباره جولان زنگ خطر را به صدا در آورد

نماینده ولی فقیه در سوریه تاکید کرد: تصمیم ترامپ درباره جولان زنگ های خطر را در همه زمینه ها برای دولت های عربی و منطقه به صدا درآورده است.

تصمیم ترامپ درباره جولان زنگ خطر را به صدا در آوردبه گزارش ایکنا به نقل از ایرنا؛ آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری در خطبه های نماز جمعه این هفته دمشق در مصلای زینبیه با اعلام این مطلب افزود: آمریکا با این اقدام خود ثابت کرد که به چیزی جز مصالح و منافع خود و رژیم صهیونیستی احترامی قائل نیست.
نماینده ولی فقیه در سوریه تصریح کرد: ترامپ بعد از شکست برای از بین بردن حاکمیت سوریه با توسل به تروریست ها و تکفیری ها و هزینه میلیاردی، امروز دست به صدور فرمانی برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان زد.
وی با اشاره به اینکه این اقدام بعد از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی صورت می گیرد، گفت: امروز پیروزی مقاومت در منطقه و جهان موجب ایجاد رعب و وحشت در قلب آمریکا و رژیم صهیونیستی شده و اقدام اخیر ترامپ در ارتباط با جولان اهانت بزرگ به قاطبه عالم اسلام و کشورهای عربی است.
آیت الله طباطبایی تصریح کرد: اداره آمریکا امروز به دست فردی افتاده است که اسلام ، مقاومت و هرگونه حرکت آزادیخواهانه را که به دنبال رد ظلم و جور است، هدف قرار داده است.
وی ادامه داد: ترامپ امروز نسبت به تاریخ جاهل است و باید گفت که وی امروز ابوجهل زمانه ماست که با اسلام و پیروان آن دشمنی دارد و این دشمنی خود را به اشکال مختلف بروز می دهد.
نماینده ولی فقیه در سوریه افزود: آنان امروز به دنبال تعرض به اسلام محمدی، محور مقاومت، سرکوب مردم مظلوم یمن، تحریم مقاومت و اعمال طرح هایی در این ارتباط مانند معامله قرن هستند و این همه در سکوت اعراب انجام می شود.
وی همچنین با تبریک فرارسیدن مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) و اعیاد پیش رو، به مسلمانان خاطر نشان کرد، مبعث پیامبر اسلام انقلاب فرهنگی است که تاریخ نظیر آن را ندیده و شاهد نبوده است.
ترامپ روز پنجشنبه اول فروردین ماه در توئیتی اعلام کرد، اینک زمان آن فرا رسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان را به رسمیت بشناسد.
وی روز دوشنبه با امضای فرمانی این اقدام را از سوی خود رسمیت بخشید.
روسیه، ایران، ترکیه، اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورها با موضع ترامپ مخالفت کرده اند.
اقدام آمریکا در حمایت از الحاق جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی، پس از آن روی می دهد که دولت ترامپ، 24 اردیبهشت سال 1397 در اقدامی تحریک آمیز، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.
کارشناسان اقدام های آمریکا را موجب افزایش تنش در منطقه ارزیابی می کنند.
انتهای پیام
captcha