فراخوان گروه‌های فلسطینی برای شرکت در سالگرد روز زمین
کد خبر: 3800342
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

فراخوان گروه‌های فلسطینی برای شرکت در سالگرد روز زمین

گروه بین‌الملل ـ گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین مشارکت گسترده فلسطینیان در برنامه‌ها و فعالیت‌های سالگرد «روز زمین» را خواستار شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ گروه‌های ملی و اسلامی رام الله خواهان برگزاری تظاهرات گسترده در مرکز شهر رام الله به مناسبت سالگرد روز زمین و عزیمت فلسطینیان به سمت مناطق درگیری با اشغالگران صهیونیست به ویژه در منطقه «بیت ایل» شدند.

ائتلاف «جوانان انتفاضه» خواستار عزیمت فلسطینیان به سمت مناطق درگیری با نظامیان صهیونیست در تمامی شهرهای کرانه باختری شد.

این ائتلاف تأکید کرد که برنامه‌ها و فعالیت‌های روز زمین با شعار «سنگت را بردار، کوکتل مولوتوفت را بردار و دست به قیام علیه رژیم اشغالگر بزن» برگزار می‌شود.

در همین راستا؛ شیخ حسن یوسف از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت که سالگرد روز زمین یک مناسبت ملی فراگیر است که در آن بر پایبندی به اصول و آرمان‌های ملی و در رأس آنها تشکیل کشور مستقل فلسطین و حق بازگشت آوارگان به سرزمین خود تأکید می‌ورزیم.

شیخ حسن یوسف طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، تصریح کرد:« فرزندان ملت فلسطین با هجمه وحشیانه دولت رژیم اشغالگر قدس و دولت آمریکا (حامی این رژیم) مواجه است، دولت آمریکا مالکیت اراضی فلسطینی و عربی را به رژیم اشغالگر قدس انتقال می دهد، اقدامی که با تمامی قوانین بین‌المللی تضاد دارد.»

وی یادآور شد: به باور حماس تمامی گروه‌های فلسطینی از برنامه ملی مبارزاتی ضامن احقاق حقوق ملت فلسطین حمایت می‌کنند.

حسن یوسف تأکید کرد: تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد مبارک الاقصی و اسرای فلسطینی تحرکات فوری عربی و اسلامی را می‌طلبد، از همین جا به برادران عرب و مسلمان اعلام می‌داریم که مسجد الاقصی و اسرای فلسطینی از شما انتظار زیادی دارند.

وی از تمامی فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی خواست تا در برنامه‌ها و فعالیت‌های سالگرد روز زمین حضور پرشور و گسترده داشته باشند. 

انتهای پیام

captcha