هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری به بهانه کمک به سیل‌زدگان
کد خبر: 3800784
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری به بهانه کمک به سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ــ پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری به بهانه کمک به سیل‌زدگان غرب کشور در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد و افزود: برای کمک به شماره کارت و یا حساب‌های جعلی و شخصی وجهی واریز نکنند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی کریمی اظهار کرد: برخی از کلاهبرداران با عناوین مختلف از جمله کمک برای خرید لوازم اولیه اقدام به درج شماره حساب‌های بانکی در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و پس از مدتی اقدام به برداشت از حساب و سرقت از وجه واریزی مردم کرده و کوچک‌ترین مبلغی به مردم آسیب دیده نخواهند کرد.
وی در خصوص شایعه پراکنی در فضای مجازی افزود: کسانی که با انتشار محتوایی از قبیل تصاویر و کلیپ‌های جعلی اقدام به تشویش اذهان عمومی نمایند، شناسایی و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.
سرهنگ کریمی تاکید کرد: کاربران در هنگام پرداخت وجه حتماً تنها به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده کمک‌های خود را ارسال و به دیگر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعاً به مراکز انتظامی اعلام نمایند.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان بیان داشت: در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش فوریت‌های پلیسی و شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۲۰ با پلیس در میان بگذارند.
انتهای پیام

captcha