همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی با دانشگاه زیتونه تونس
کد خبر: 3800925
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
با حضور نمایندگان دو طرف بررسی شد؛

همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی با دانشگاه زیتونه تونس

گروه بین‌الملل ـ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در سفر به تونس با رئیس دانشگاه زیتونه این کشور دیدار و همکاری‌های مشترک علمی و دانشگاهی را بررسی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی؛ در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشورمان گزارشی درباره اهداف، رسالت‌ها و فعالیت‌های این دانشگاه در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه تعاملات بین‌المللی ارائه کرد.

تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌ها، انتشار مجلات علمی مشترک، آموزش زبان با استفاده از ظرفیت مرکز زبان دانشگاه و اعزام دو جانبه تورهای علمی با حضور اعضای هیئت علمی از جمله موضوعاتی بود که طرفین درباره آنها گفت وگو کردند و مورد استقبال طرف تونسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام مختاری در این دیدار به صورت رسمی از هشام قریسه، رئیس دانشگاه زیتونه برای سفر به ایران و حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی و دیدار با اساتید ‌ دانشجویان دانشگاه دعوت به عمل آورد.

در ادامه هشام قریسه به خطر جریانات افراطی و تکفیری اشاره کرد و گفت: ما دانشگاهیان بیش از پیش باید به وظایف و مسئولیت‌های خود در مقابله با این جریانات آگاه و پایبند باشیم و در راستای روشنگری افکار نسل جوان و تعلیم و تربیت مبانی اسلامی و دینی به دوراز افراط و تفریط تلاش کنیم.

وی تاکید کرد که دانشگاه مذاهب اسلامی ایران با چنین اهداف و رسالت‌هایی در مقابله با اندیشه‌های تکفیری و تربیت انسان‌های معتدل و به دور از تعصب و جهل، نقش به سزایی دارد و ما نیز در دانشگاه زیتونه تلاش می‌کنیم با هرگونه تفکر افراطی و متعصبانه مقابله کنیم.

در پایان این دیدار پیش نویس تفاهم‌نامه همکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تفاهم نامه نهایی در آینده به امضای طرفین برسد.

انتهای پیام

captcha