آمادگی مساجد و هیئات رباط کریم برای جشن‌های شعبانیه
کد خبر: 3801055
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

آمادگی مساجد و هیئات رباط کریم برای جشن‌های شعبانیه

کانون خبرنگاران نبأ _ سرپرست اداره تبليغات اسلامی رباط کريم از آمادگی مساجد، تکایا و هیئات مذهبی برای برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه در این شهرستان خبر داد.

آمادگی مساجد و هیئات رباط کریم برای جشن‌های شعبانیه

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام ناصر حيدری، سرپرست اداره تبليغات اسلامی رباط کريم با اعلام این خبر گفت: جشن‌های شعبانیه از سوم شعبان با بزرگداشت میلاد امام حسین(ع) آغاز و با برپایی جشن‌های سالروز میلاد حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت علی اکبر(ع) ادامه می‌یابد و با برگزاری جشن باشکوه میلاد باسعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) به پایان می‌رسد.
وی، با بیان فضیلت ماه شعبان، تصریح کرد: در این ماه، درهای ‏بهشت گشوده و درهای جهنم، بسته و پاداش کارهای خیر مضاعف ‏و دو برابر می‏‌شود.
حجت‌الاسلام حیدری، با اشاره به این که شعبان ماه افزایش پاداش کارهای خیر است، بیان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده که آنگاه که ماه شعبان فرا می‌رسید، پدرم امام سجاد(ع)، اصحاب و یاران خود را جمع می‌کرد و چنین می‌فرمود: «ای اصحاب من، می‌دانید این چه ماهی است، این ماه شعبان است و حضرت رسول(ص) می‌فرمود، شعبان ماه من است پس روزه بدارید برای دوستی و محبت پیامبر(ص) خود و برای تقرّب و نزدیک شدن به پروردگار عالم».
وی اضافه کرد: سخنرانی، مولودی‌خوانی، برگزاری مسابقه فرهنگی و مذهبی و اهدای جایزه از جمله برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

منوچهر جلیلی

انتهای پیام

captcha