نگاهی به فعالیت مرکز قرآن، عترت سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در سال 97
کد خبر: 3801290
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

نگاهی به فعالیت مرکز قرآن، عترت سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در سال 97

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ گزارشی اجمالی از فعالیت‌های مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی آجا در سال 97 ارائه می‌شود.

نگاهی به فعالیت مرکز قرآن، عترت سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در سال 97

سرهنگ دوم مهدی میدانی، رئیس مرکز قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش(آجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: سالی که گذشت، سالی موفق در برنامه‌های قرآن، عترت و نماز ارتش بود و فعالیت‌های قرآنی ارتش را می‌توان در بخش‌های مختلف تقسیم کرد.
وی ادامه داد: سطح‌بندی علاقه‌مندان به حضور در کلاس‌های آموزش قرآن در بخش عمومی در تمامی یگان‌ها و سازماندهی کردن نوآموزان به روان‌خوانی، تفسیر و مفاهیم قرآن و سپس ورود به مرحله صوت و لحن و ... از جمله کارهای موفقی بود که از حوزه مرکزی آغاز شد و در سایر ادارات نیز ادامه پیدا کرد.
میدانی با اشاره به آموزش‌های تخصصی، اظهار کرد: در زمینه حفظ نیز باید به فعالیت دارالتحفیظ‌ها و کلاس‌های حفظ از یک جزء تا حفظ کل و همچنین حفظ موضوعی اشاره کرد. طی این دوره‌ها حدود چهار تا پنج هزار حافظ قرآن در اجزاء مختلف پرورش یافته‌اند، به گونه‌ای که رشته حفظ یک جزء را در مسابقات قرآن بانوان شاغل، خانواده‌های کارکنان پایور و وظیفه اضافه کردیم که نقطه عطفی برای رسیدن به دیگر برنامه‌های دارالقرآن‌های ارتش بود.
وی با اشاره به دوره‌ آموزش حفظ به صورت تلفنی و غیر حضوری، اظهار کرد: همچنین دوره‌های آموزش حفظ قرآن به صورت اینترنتی و با حضور اساتید به صورت آنلاین در موعد مشخص برگزار می‌شود.
رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به همکاری خوب فرماندهان ارتش، همچنین سامانه حفاظت اطلاعات در کنار بخش عقیدتی ـ سیاسی ارتش، بیان کرد: همچنین در زمینه مسابقات می‌توان گفت ارتش دارای یکی از منسجم‌ترین برنامه‌‌ها است به طوری که تاکنون شاهد برپایی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش، هفدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه افسری و هجدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان بودیم.
وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی طی سال 96 و در بین 105 سازمان و نهاد قرآنی به عنوانی یکی از پنج نهاد قرآنی کشور در برنامه‌ریزی و برگزاری منسجم مسابقات قرآنی از سوی ستاد عالی مسابقات اوقاف و امور خیریه معرفی شد، ادامه داد: 30 درصد از شرکت‌کنندگان در مسابقات بخش کارکنان پایور و وظیفه و بانوان شاغل از افراد جدید پرورش‌یافته در آموزش‌های قرآنی سال گذشته بوده‌اند.
میدانی با اشاره به اجرای مسابقات در فواصل مختلف و در مقاطع گوناگون، افزود: هفتمین جشنواره حدیث نیز طی بهمن و اسفند‌ماه در مرحله مقدماتی و نهایی با حضور حدود هفت هزار شرکت‌کننده برگزار شد. این مسابقات براساس کتاب سه جلدی آبشار معرفت ویژه همسران، کارکنان پایور و وظیفه و فرزندان که با همکاری دارالحدیث قم گردآوری شد، برگزار شد. همچنین فصل مشترک این کتاب‌ها در مقاطع مختلف بحث توحید و خداشناسی است، همچنین روایات براساس هر گروه و مقطع بیان شده است.
وی ادامه داد: اما در زمینه برپایی محافل انس با قرآن، سال 97 بیش از هزار و 100 محفل قرآنی در کل ارتش با محوریت طرح تدبر برگزار شد. همچنین طی روزهای پایانی سال نیز کاروان قرآنی متشکل از قراء و حفاظ نیروی زمینی ارتش با اعزام به مناطق شرق و شمال شرقی کشور به اجرای برنامه‌های متنوع در یگان‌ها و مساجد و ... پرداختند. همچنین در نظر داریم که در حوزه قرآن نیز عملا نمایشگاهی با حضور تمامی نیروها با وفاق و همدلی تحت رهبری فرماندهی کل قوا در ماه مبارک رمضان داشته باشیم که نخستین جلسه هماهنگی و کار عملی آن طی روزهای آغازین کار برگزار خواهد شد.
میدانی بیان کرد: در بخش نماز می‌توان به تأسیس و احیای مساجد و نمازخانه‌ها در یگان‌های ارتش اشاره کرد. همچنین ساخت مساجد، تجهیز مساجد و مفروش کردن آن با طرح منزلت نماز و اعزام مبلّغان در تمامی یگان‌های ارتش، برپایی مراسم معنوی اعتکاف در آغازین روزهای سال 98 از دیگر فعالیت‌های اجرایی سازمان عقیدتی ـ سیاسی در حوزه قرآن و نماز بوده است.
وی با اشاره به اینکه سال 97، سال قرآنی راضی کننده در بخش قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش بوده است، اظهار کرد: اما قانع نیستیم و نخواهیم بود. همچنین مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده کارکنان در سال 98 به میزبانی اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد آجا در بخش کارکنان پایور و وظیفه با میزبانی پدافند هوایی برگزار می‌شود.
میدانی با اشاره به تعامل سازنده دارالقرآن سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با تمامی سازمان‌ها، بیان کرد: همچنین نمایندگان ستاد مسابقات اوقات و امور خیریه در تمامی مراحل مسابقات حضور داشته‌اند ونمایندگان و بازرسان از فرآیند برپایی مساباقت اعلام رضایت کردند.
انتهای پیام

captcha