خیران ۳۶۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های سمنان اهدا کردند
کد خبر: 3801758
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

خیران ۳۶۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های سمنان اهدا کردند

گروه اجتماعی ــ سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های استان سمنان از اهدای ۲۶۰ هزار جلد کتاب خیران به نهاد کتابخانه‌های استان سمنان خبر داد و گفت: ارزش این کتاب‌ها بالغ‌بر دو میلیارد ریال است.

اهداء۲۶۰ هزار جلدکتاب خیران به کتابخانه‌های سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سعید دهقان‌لو، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های استان سمنان عصر روز گذشته، 18 فروردین در جلسه شورای کتابخانه‌های استان سمنان با اشاره به اینکه سال گذشته خیران ۲۶۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا کردند، گفت: ارزش ریالی این تعداد کتاب اهدایی بالغ‌بر دو میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۴۶۲ نشست کتابخانه‌ای در سطح استان برگزار شد که اجرای اولین مسابقه لیگ کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان نوجوان در شاهرود، اجرای مسابقات نقاشی و کتابخوانی در شهر سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، «پویش انقلاب» در دامغان و «۴۰ مدرسه و ۴۰ کتاب» در شهر گرمسار و آرادان از جمله مهم‌ترین طرح‌های فرهنگی اجراشده در سال گذشته است.

دهقانلو با بیان اینکه در جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور کتابخانه عمومی شیخ محمود مزدقانی مومن‌آباد موفق به کسب عنوان روستای برتر و کتابخانه شهید غلامرضا شهروی لاسجرد موفق به کسب عنوان شایسته شد، متذکر شد: یک هزار و ۴۰۶ روستای کشور در طرح انتخاب روستاهای دوستدار کتاب نامزد شده بودند که با رأی هیئت‌ داوران، روستای مومن‌آباد سمنان در ردیف ۱۰ روستای دوستدار کتاب قرار گرفت.

به گفته وی، ۶۰ هزار و ۴۳۳ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هستند، که از تعداد یک‌میلیون و ۷۲ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب موجود در کتابخانه‌های استان طی سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ هزار نسخه کتاب به امانت‌ گرفته شده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های استان سمنان با اشاره به اینکه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۳۷ هزار و ۹۷۸ نفر از استان سمنان شرکت‌ کردند، متذکر شد: در بخش پویش کتاب‌خوان مجازی از تعداد بالغ‌بر ۹ هزار نفر شرکت‌کننده کل کشور تعداد هزار و ۶۵۴ نفر از استان حضور داشتند که این تعداد ۱۷ درصد کل شرکت‌کنندگان را شامل می‌شود.

وی در خصوص درخشش کتابداران استان سمنان در جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی، گفت: در آئین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی که در تهران برگزار شد، سه کتابدار استان به مرحله ملی راه یافتند و از عباسعلی زیبا، کتابدار این استان نیز به‌عنوان پیشکسوت قصه‌گویی تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha