مبعث پیامبر(ص)؛ سوژه مقاله سریلانکایی
کد خبر: 3801822
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

مبعث پیامبر(ص)؛ سوژه مقاله سریلانکایی

گروه بین‌الملل ـ وبلاگ تامیل‌زبان «تودو» در سريلانكا با نشر مقاله‌ای با عنوان «جشن مبعث در ایران» به بررسی این رویداد در تاریخ اسلام پرداخته است.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ نویسنده در این مقاله آورده است: «بیشتر جشن‌هایی که در ایران برگزار می‌شود، دارای ریشه‌های محکم دینی یا فرهنگی هستند و مردم ایران این جشن‌ها را با جنب و جوش خاصی برگزار می‌کنند. در جهان اسلام سه جشن عید فطر، عید قربان و میلادالنبی(ص) میان تمام مسلمانان مشترکاً برگزار می‌شود؛ اما شیعیان در ایران علاوه بر این سه مناسبت مشترک، جشنی را به مناسبت برانگیخته شدن پیامبر(ص) به رسالت را با عنوان عید مبعث برگزار می‌کنند؛ زیرا این حادثه را در تاریخ اسلام و بلکه تاریخ بشریت مهم و تعیین‌کننده ارزیابی می‌کنند.»

نویسنده در ادامه نوشته است: «این روز در حقیقت روزی است که اسلام به مردم عرضه شده و رسول‌الله(ص) پس از یک اقامت چهل روزه در غار حرا و در بیست‌وهفتم ماه رجب، مأمور به ابلاغ پیام رسالت می‌شود و حضرت علی(ع) نیز نخستین فردی است که تبعیت كرده و ایشان را همراهی می‌کند. پیامبر اسلام(ص) کار تبلیغ رسالت را در محیطی که مردم آن بت‌پرست بودند آغاز و با تحمل زحمت موفق شد ابتدا اسلام را در شبه جزیره عربستان و سپس در سرزمین‌های مجاور و حتی مناطق دوردست گسترش دهد. مبعث در حقیقت روزی است که  «جهل» از بین می‌رود و بشر در پرتو نور «عقل و حکمت» راه خود را پیدا می‌کند و هدایت می‌یابد.»

انتهاي پيام

captcha