تجلیل از 600 حافظ و قاری ممتاز/«رحیم خاکی» تجلیل می‌شود
کد خبر: 3801884
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
در همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد؛

تجلیل از 600 حافظ و قاری ممتاز/«رحیم خاکی» تجلیل می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- دبیر ستاد برگزاری همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، از برگزاری بزرگترین همایش رویش‌های قرآنی در روز نیمه شعبان خبر داد و گفت: حافظان کل و قاریان ممتاز استان در این همایش تجلیل می‌شوند.

تجلیل از 600 حافظ و قاری ممتاز/«رحیم خاکی» تجلیل می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رحیم وظیفه‌شعاع، دبیر ستاد برگزاری همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی استان، امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری بزرگترین همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی با هدف گسترش و ترویج قرآن کریم در جامعه و معرفی چهره‌ها و الگوهای قرآنی خبر داد و گفت: در این همایش 600 نفر از حافظان کل و قاریان ممتاز استان هم‌زمان با روز نیمه شعبان می‌شوند.
وی افزود: این همایش با همکاری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان آذربایجان‌شرقی برگزار شده و از حافظان کل قرآن کریم استان و قاریان ممتاز و همچنین دو نفر از نخبه و چهره بین‌المللی قرآن کریم «رحیم خاکی» و «مهدی غلام نژاد» تجلیل و قدردانی می‌شود.
وظیفه‌شعاع با اشاره به برگزاری همایش قرآنی قبلی توسط مؤسسه مهدقرآن و عترت استان اظهار کرد: پیش از این سه همایش بزرگ قرآنی برگزار شده که در هر کدام از آنها از 50 نفر از حافظان کل قرآن کریم تقدیر شده است.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در این همایش 70 درصد تجلیل شوندگان حافظان کل قرآن کریم را بانوان و 30 درصد را آقایان هستند، بیان کرد: در رشته قرائت نیز 90 درصد آقایان و 10 درصد نیز بانوان هستند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت آموزش قرآن در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دریچه‌های پیشرفت معنوی به روی مردم باز شده است به طوری که قرآن کریم مبنای نوشتن قانون اساسی قرار گرفته است و می توان گفت جمهوری اسلامی قطب قرآنی محسوب می‌شود و به برکت نظام اسلامی اکنون چندین هزار نفر در کشور حافظ قرآن کریم هستند.

انتهای پیام

captcha