تولید نخستین تابلوی نقالی با محوریت عملیات دوران دفاع مقدس در قزوین
کد خبر: 3802670
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

تولید نخستین تابلوی نقالی با محوریت عملیات دوران دفاع مقدس در قزوین

گروه فرهنگی- مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین گفت: تابلوی نقاشی خیبر روایت گر گوشه‌هایی از عملیات خیبر در دوران دفاع مقدس را می‌توان اولین تابلوی تولیدی پرده خوانی و نقالی با محوریت عملیات‌های دوران دفاع مقدس در کشور دانست.

تولید نخستین تابلوی نقالی با محوریت عملیات دوران دفاع مقدس در قزوین

محسن کریمی مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: تابلوی نقاشی «عملیات خیبر» به همت هنرمند نقاش قزوینی «مهدی کریمی» تولید شد.
وی افزود: این تابلو در ابعاد یک و نیم در دو و ‌نیم متر گوشه‌هایی از عملیات خیبر در دوران دفاع مقدس را ترسیم می کند و می‌توان آن را اولین تابلوی تولیدی با محوریت عملیات‌های دوران دفاع مقدس در کشور دانست.
کریمی هدف از این تابلوی نقاشی را چنین دانست: در تلاش هستیم موضوعات دوران دفاع مقدس از جمله عملیات‌های مختلف را به‌صورت تصویری به نسل‌های آتی انتقال دهیم از این رو این تابلو توسط یکی از هنرمندان قزوینی تولید شد.
وی ادامه داد: تابلوی خیبر نمایش یک فرد و یا یک منظره نیست بلکه مجموعه اتفاقاتی که در عملیات خیبر رخ‌داده را به‌صورت سورئال به نمایش می‌گذارد تا نقالان بتوانند به راحتی با بهره از آن به روایت گری آن دوران بپردازند.
مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین با بیان اینکه به دنبال تولید چندین اثر دیگر مشابه این تابلو در سال جاری هستیم، گفت: تلاش می کنیم چندین عملیات سرنوست ساز در کشور به‌ویژه عملیات‌هایی که رزمندگان دلیر استان قزوین در آن حضور داشتند را با یاری هنرمندان استان تولید کنیم.
کریمی در پایان خاطرنشان کرد: بی شک این شیوه می‌تواند برای هر چه‌بهتر نشان دادن دوران دفاع مقدس حائز اهمیت باشد که می‌توان از آن در مدارس، دانشگاه‌ها، اردوهای راهیان نور و یا یادواره شهدا بهره‌مند شد.

تولید نخستین تابلوی نقالی با محوریت عملیات دوران دفاع مقدس در قزوینبه گزارش ایکنا، علاقه‌مندان جهت بازدید از این تابلوی نفیس می‌توانند از امروز 22 تا پایان هفته هنر انقلاب در دو نوبت صبح و عصر در نمایشگاه استاد محصص واقع در بلوار آزادگان حضور یافته و از نزدیک نظاره‌گر این تابلو و دیگر آثار حاضر در نمایشگاه خوشنویسی و اشعار باشند.
انتهای پیام

captcha