توهین مجدد سیاستمدار دانمارکی به قرآن
کد خبر: 3804049
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

توهین مجدد سیاستمدار دانمارکی به قرآن

گروه بین‌الملل ـ رئیس حزب راست‌گرای افراطی موسوم به «شیوه قاطع» دانمارک برای دومین بار در اقدامی اسلام‌ستیزانه به ساحت مقدس قرآن کریم توهین کرد.

توهین مجدد سیاستمدار دانمارکی به قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، راسموس پالودن، رئیس حزب راست‌گرا و افراطی دانمارک،دیروز(25 فروردین‌ماه) در منطقه‌ای مسلمان‌نشین در شهر کپنهاگ، پایتخت این کشور، با پرتاب نسخه‌هایی از قرآن، به ساحت مقدس این کتاب الهی توهین کرد.

براساس گزارش روزنامه «اکسترا بلادت» دانمارک؛ این سیاستمدار راست‌گرای دانمارکی در جریان تجمع حامیان حزب «شیوع قاطع» که در اعتراض به اقدام مسلمانان در اقامه نماز جمعه مقابل پارلمان این کشور گردهم آمده بودند، چند نسخه از قرآن را پرتاب کرد.

گروهی از جوانان نیز واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز، به معترضان این حزب سنگ پرتاب کردند و سطل‌های زباله را به آتش کشیدند، به‌طوری که نیرو‌های پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

نیروهای پلیس پس از این اقدام موهن، پالودن را از منطقه دور کردند و از شهروندان خواستند از میدانی که در آنجا اعتراض بر پا شده بود دور شوند.

این سیاستمدار گستاخ دانمارکی دوم فروردین‌ماه سال جاری نیز در حضور نمازگزارانی که برای محکوم کردن جنایت حمله تروریستی به دو مسجد نیوزیلند، مقابل پارلمان دانمارک، نماز جمعه را اقامه می‌کردند، نسخه‌هایی از قرآن را به آتش کشیده بود.

انتهای پیام

captcha