پرورش 50 گیاه نامبرده در قرآن در بوستان اسلامی شارجه
کد خبر: 3805483
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

پرورش 50 گیاه نامبرده در قرآن در بوستان اسلامی شارجه

گروه بین‌الملل- بوستان گیاهشناسی شارجه، نخستین بوستان اسلامی این شهر محسوب می‌شود که 50 نوع گیاه ذکر شده در قرآن و سنت را دربر می‌گیرد.

به گزارش ایکنا به نقل از «گلف‌نیوز»؛ این بوستان برای گرامی‌داشت انتخاب شارجه به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2014 توسط سازمان حفاظت از محیط زیست شارجه (EPAA) افتتاح شد.

هدف از ایجاد آن، نشان دادن اهمیتی است که اسلام برای حفاظت از محیط زیست قائل است.

همچنین در این بوستان دیدگاه اسلام در مورد موجودات زنده به غیر مسلمانان ارائه می‌شود و اطلاعاتی در مورد مزایای مصرفی و درمانی گیاهان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. 

گیاهان و درختان این بوستان شامل درخت گز، نخل، انار، انگور، انجیر، زیتون، ریحان، اکالیپتوس، زنجبیل، اقاقیا، شمشاد، پرسیکا سالودورا (درخت مسواک) و حناست. همچنین 42 نوع گیاه ذکر شده در سنت از جمله زیره سیاه، زعفران، و خردل در آن پرورش داده می‌شود.

«هانا سیف السعودی»، رئیس حفاظت محیط زیست شارجه در این باره می‌گوید: ما در این بوستان از فن‌آوری مدرن برای غلبه بر بزرگترین مشکلات و ایجاد یک محیط مناسب برای همه گیاهان استفاده می‌کنیم.

در بوستان گیاه‌شناسی اسلامی همچنین به بازدیدکنندگان این امکان داده می‌شود که از درخت نادر «آگار» که از آن بهترین مواد معطر استخراج می‌شود و درخت اوکالیپتوس دیدن کنند.

این بوستان که شامل مهدکودک، رستوران، کلاس درس و کتابخانه است، از زمان باز شدن در سال 2014، نیم میلیون نفر بازدیدکننده داشته است.

لازم به ذکر است که بوستان قرآنی دبی نیز چندی پیش افتتاح شد که تاکنون گردشگران زیادی را جذب کرده است.

 

انتهای پیام

captcha