نگرانی مسلمانان سریلانکا از اقدامات تلافی‌جویانه
کد خبر: 3806311
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷

نگرانی مسلمانان سریلانکا از اقدامات تلافی‌جویانه

گروه بین‌الملل – سازمان‌های اسلامی سریلانکا حملات تروریستی روز یکشنبه در این کشور را به شدت محکوم کرده‌اند، اما با توجه به این‌که داعش انجام این حملات را به عهده گرفته، مسلمانان سریلانکا نگران اقدامات تلافی‌جویانه هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیوز 18؛ «حلمی احمد» معاون شورای مسلمانان سریلانکا می‌گوید: اعتماد و باور مردم به ما لطمه خورده است.
 
وی افزود: مسلمانان سریلانکا حتی زمانی که از شمال این کشور اخراج شدند و با وجود همه مشکلاتی که در  درگیری‌های 30 سال گذشته با آن روبرو بوده‌اند با هر نوع خشونتی مخالف بوده و هستند. اکنون ما باید هر کاری می‌توانیم برای احیای اعتماد به جامعه اسلامی انجام دهیم.

پس از حملات تروریستی اخیر، دو گروه اصلی اسلامی در سریلانکا این حملات را محکوم کردند. شورای مسلمانان سریلانکا جان باختن افراد بی‌گناه در این انفجارها به دست شبه‌نظامیانی که به دنبال ایجاد شکاف دینی و قومی هستند را تسلیت گفت.همچنین جمعیه‌العلمای All Ceylon، که شامل گروهی از علمای مسلمان این کشور است نیزاین حملات را محکوم کرد.

همچنین رهبران مسلمانان سریلانکا می‌گویند پیشتر درباره سخنرانی‌های نفرت‌پراکنانه گروه موسوم به «جماعت توحید سریلانکا» که متهم به دست داشتن در این حملات است، به مقامات این کشور گزارش داده شده ولی هیچ اقدامی در این زمینه توسط پلیس و نیروهای امنیتی انجام نشد. 
 
اما مسلمانان سریلانکا که پیش از این نیز هدف حملات گروه‌های افراطگرای بودایی قرار گرفته‌اند، نگرانند که خشم عمومی ناشی از حملات تروریستی روز یکشنبه به انجام اقداماتی علیه جامعه مسلمانان منجر شود. 
 
روز یکشنبه همزمان با برگزاری جشن‌های عید پاک در سریلانکا، 8 انفجار در چند کلیسا و هتل، پایتخت این کشور را به لرزه درآورد. این انفجارها بیش از 350 کشته و 500 زخمی بر جای گذاشته است.
انتهای پیام
captcha