برگزاری نشست‌های تمدن نوین اسلامی در تبریز
کد خبر: 3806648
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

برگزاری نشست‌های تمدن نوین اسلامی در تبریز

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری سلسله نشست‌های تمدن نوین اسلامی با موضوع شهروند مهدوی ویژه اقشار مختلف در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز خبر داد.

برگزاری سلسله نشست‌های تمدن نوین اسلامی با موضوع «شهروند مهدوی»

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، امروز، هفتم اردیبهشت‌ در اولین نشست از سلسله نشست‌های تمدن نوین اسلامی با موضوع شهروند مهدوی که ویژه مربیان مراکز فرهنگی شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: سلسله نشست‌های تمدن نوین اسلامی با موضوع شهروند مهدوی ویژه اقشار مختلف از جمله اساتید دانشگاه، ائمه جماعات، معلمان، مربیان، دانشجویان، طلاب، سخنرانان و مبلغین، کارکنان و کارمندان ادارات در طول سال جاری با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این همایش‌ها گفت: اعتقاد به منجی آخرالزمان در همه ادیان و مذاهب اسلامی، معانی صحیح و انحرافی انتظار فرج، بررسی فرهنگ مهدویت و انحرافات و تهدیدها، تشکیل حکومت زمینه‌ساز ظهور، رفع شبهات موجود در جامعه و منزلت حضرت ولی عصر‌(عج) از جمله مهم‌ترین اهداف در برگزاری ویژه‌برنامه‌های شهروند مهدوی در مراکز فرهنگی شهرداری به‌شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام حمیدی‌ با اشاره به اینکه تحقق انقلاب عظیم حضرت مهدی‌(عج) به‌عنوان بزرگترین تحولی است که بشریت در حیات خود خواهد دید، گفت: این واقعه بر پایه‌هایی استوار است که مهم‌ترین ارکان آن یاران ظهور و مهدی‌یاران خاص است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت مسئله مهدویت افزود: یکی از رسالت‌های مهم فعالان دستگاه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجرایی کشور، توسعه نگاه و فرهنگ مهدویت در سطح جامعه است؛ چراکه مهدویت شالوده اصلی فکر و عامل پیوندزننده گروه‌های مختلف در جامعه است.

وی در ادامه درباره فعالیت فرهنگی مجموعه شهرداری تبریز گفت: شهرداری تبریز با دارا بودن ۱۳۰ مرکز فرهنگی، ورزشی روزانه شاهد مراجعه بیش از ۱۷ هزار نفر از شهروندان بوده و شهروندان گرامی در این مراکز از انواع برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تفریحی بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: تعداد زیاد مخاطبان مراکز فرهنگی شهرداری تبریز ضرورت تشکیل نشست‌های تخصصی، گفتمان‌ها و تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری را در پیشبرد اهداف فرهنگی نمایان می‌سازد.

انتهای پیام

captcha