رقابت 136 نفر در المپیاد قرآن و حدیث اندونزی
کد خبر: 3806719
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

رقابت 136 نفر در المپیاد قرآن و حدیث اندونزی

گروه بین‌الملل ــ 136 فعال قرآنی در حوزه‌های حفظ،‌ قرائت، تلاوت و تواشیح المپیاد قرآن و حدیث «المصطفی» که توسط جامعه المصطفی (ص) العالمیه در اندونزی برگزار شد، با هم به رقابت پرداختند.

به گزارش ایکنا از اندونزی؛ المپیاد قرآن و حدیث «المصطفی» در دو مرحله مقدماتی و نهایی و با مشارکت 150 دانشجو از دانشگاه‌های اسلامی جاکارتا (پایتخت اندونزی) و همچنین حوزه‌های علمیه وابسته به نمایندگی جامعه المصطفی (ص) العالمیه طی دو هفته در محل نمایندگی جامعه المصطفی در اندونزی برگزار شد.

این المپیاد در سطح ملی و اواخر فوریه 2019 در میان دانشجویان و طلاب 10 دانشگاه اسلامی، 5 حوزه علمیه و چندین دارالقرآن و مؤسسه قرآنی برگزار شد که مسابقه دهندگان در 4 رشته تلاوت، حفظ، قرائت و تواشیح به رقابت پرداختند.

رقابت 136 نفر در المپیاد قرآن و حدیث اندونزی

پس از پایان مرحله مقدماتی و مشخص شدن افراد برتر در سطح کالج اسلامی صدرا، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مرحله نهایی آغاز شد و فراخوان ثبت‌نام در المپیاد ملی قرآن و حدیث «المصطفی» در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اندونزی اعلام شد.

پس از پایان مهلت ثبت‌نام، 136 نفر برای شرکت در مرحله نهایی المپیاد ملی قرآن و حدیث المصطفی ثبت‌نام کردند و به صورت فشرده در دو نوبت صبح و عصر در رشته‌های تلاوت، حفظ و تواشیح با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این المپیاد ملی قرآن و حدیث، شرکت‌کنندگان به نمایندگی از دانشگاه‌های اسلامی چون دانشگاه علوم قرآن ( IIQ)، دانشگاه علوم قرآن جاکارتا (PTIQ)، حوزه علمیه المصطفی جاکارتا، مدرسه عالی دین اسلام «الحکمت» (STAI Al Hikmah)، دانشگاه اسلامی دولتی شریف هدایت‌الله جاکارتا (UIN Jakarta)، مدرسه عالی علوم اقتصاد اسلامی پرباناس (STIE PERBANAS)، دانشگاه اندونزی (UI)، مدرسه عالی دین اسلام چیربان (STAI Cirebon)، کالج اسلامی مدینه العلم، حوزه علمیه اهل سنت الکوثر، مدرسه عالی اقتصاد اسلامی سبی (STEI SEBI)، حوزه علمیه شیعیان خاتم‌النبیین و همچنین کالج اسلامی صدرا در مسابقه شرکت کردند.

رقابت 136 نفر در المپیاد قرآن و حدیث اندونزی

گفتنی است، مسابقه‌دهندگان در رشته‌های تلاوت، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ 30 جزء و تواشیح با هم مسابقه دادند.

مرحله نهایی المپیاد طی دو روز با قضاوت داوران دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی معتبر زیر نظر معاونت فرهنگی تربیتی نمایندگی جامعه المصطفی در اندونزی برگزار شد و نفرات برتر هر رشته مشخص شدند.

مراسم اختتامیه المپیاد، همزمان با جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در 3 مارس (12 اسفند) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین  محمدجواد اسعدی (رئیس نمایندگی جامعه المصطفی (ص) العالمیه) در محل سالن اجتماعات جامعه المصطفی جاکارتا برگزار شد.

مراسم افتتاحیه مرحله مقدماتی این المپیاد با شرکت ده‌ها داوطلب از دانشجویان کالج اسلامی صدرا در رشته‌های تلاوت، حفظ و قرائت در 23 فوریه (4 اسفند) در محل سالن اجتماعات المصطفی برگزار شد.

در پایان اسامی نفرات برتر هر بخش آورده شده است؛

رقابت 136 نفر در المپیاد قرآن و حدیث اندونزیرقابت 136 نفر در المپیاد قرآن و حدیث اندونزی

انتهای پیام

captcha