«دعبل و زلفا»؛ رمان دینی درباره شاعر اهل بیت(ع)
کد خبر: 3806888
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
سالاری گفت:

«دعبل و زلفا»؛ رمان دینی درباره شاعر اهل بیت(ع)

گروه ادب ــ نویسنده کتاب پرفروش «دعبل و زلفا» گفت: داستان این کتاب سرگذشت آشنایی دعبل خزاعی با همسرش زلفا است که این داستان بستر و بهانه‌ای برای شناخت بیشتر دو ائمه معصوم(ع) بوده است.

«دعبل و زلفا»؛ رمان دینی درباره شاعر اهل بیت (ع)به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جشن ۴۶ هزار تایی شدن کتاب «دعبل و زلفا» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر سالاری عصر امروز با حضور نویسنده و ناشر در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

سالاری، نویسنده در این مراسم با اشاره به استقبال مخاطبان از نمایشگاه کتاب گفت: تصور می‌کردم مردم به دلیل شرایط اقتصادی چندان مورد استقبال نباشد، اما اکنون در روز‌های نخست برپایی نمایشگاه، شاهد جمعیت بسیاری هستیم که این امر نشان‌دهنده کتاب دوست بودن مردم است.

وی در ادامه درباره نگارش رمان «دعبل و زلفا» گفت: دعبل خزاعی یکی از شاعران مشهور اهل بیت‌(ع) است که مزارش در شوش دانیال قرار دارد. داستان این کتاب سرگذشت آشنایی این شاعر ولایی با همسرش زلفا است که این داستان بستر و بهانه‌ای برای شناخت بیشتر امام موسی کاظم‌(ع) و امام رضا‌(ع) بوده و در بازه تاریخی زندگی این ائمه نوشته شده است.

این نویسنده گفت: این داستان حاصل شش ماه تحقیق و پژوهش درباره همین مقطع تاریخی است و براساس مستندات تاریخی به نگارش درآمده است، البته بخشی از آنچه مطالعه و یافت شد، براساس خاطره و نقل‌هایی بود که باعث می‌شد خلأ‌هایی در داستان به وجود آید و من آن‌ها را با تخیل خودم پر کرده‌ام، اما تلاش کردم به اصل موضوع آسیبی وارد نشود.

وی در ادامه به رمان «رویای نیمه‌شب» اشاره کرد و افزود: این رمان، اکنون به چاپ هشتادم رسیده است و به دلیل ظرفیت‌هایی که این داستان دارد، با تهیه‌کننده‌ای صحبت شده و قرار است به زودی ساخت یک سریال در رابطه با این کتاب آغاز شود. البته داستانی که به فیلم یا سریال تبدیل شود، در کشورمان بسیار اندک است، اما امیدارم شرایط برای ساختن چنین فیلم‌هایی با اقتباس از داستان‌ها فراهم شود.

سالاری درباره پرفروش شدن کتاب‌های خود بیان کرد: من از نوجوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عضو بودم. قصه و داستان‌های زیادی مطالعه و یادداشت‌هایی را از آن‌ها برمی‌‎داشتم. حتی برای دوستانم انشاء می‌نوشتم، به طوری که برخی مواقع در روز ۱۰ انشاء می‌نوشتم و به آن‌ها می‌دادم. امیدوارم بچه‌های امروز با مطالعه بتوانند مسیر زندگی خود را هموار کنند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم کیک ۴۶ تایی‌شدن کتاب «دعبل و زلفا» با حضور نویسنده بریده شد.

انتهای پیام

captcha