پیوستن طالبان به داعش در «کنر» افغانستان
کد خبر: 3806973
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

پیوستن طالبان به داعش در «کنر» افغانستان

گروه بین‌الملل ــ مسئولان محلی کنر، استانی در شرق افغانستان و مرز پاکستان، اعلام کردند که اعضای گروه طالبان مستقر در این استان در حال پیوستن به داعش هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ این اتفاق با افزایش جنگ در افغانستان و تلاش‌ها برای برقراری صلح در حال روی دادن است.

عبدالستار میرزکوال، استاندار کنر، در این باره گفت: اعضای طالبان پس از درگیری‌های شدید اخیر، که میان این گروه و داعش روی داد، علاقه‌مند شده‌اند که به داعش بپیوندند. در همین راستا برخی از این افراد پرچم‌های سفید خود را به پرچم‌های سیاه تبدیل کرده‌اند.

وی ادامه داد: آن دسته از طالبان را که عرب‌ها و پاکستانی‌ها تشکیل می‌دهند، بنا به خواست و علاقه خود به این کار مبادرت کرده‌اند، ولی گروهی از طالبان، که از اهالی افغانستان هستند،‌ به اجبار چنین کاری را انجام می‌دهند.

چندی پیش حکومت افغانستان اعلام کرده بود که گروه داعش در شرق این کشور به‌ شدت سرکوب شده است و بسیاری از بخش‌هایی که تا پیش از این در کنترل داعش قرار داشت، اکنون تحت اختیار نیروهای امنیتی افغانستان است، در حالی که استاندار کنر اکنون از حضور پررنگ داعش در این استان خبر می‌دهد. به گفته وی، تعداد نیروهای داعش در این استان 400 نفر است.

اعضای شورای استانی کنر اعتقاد دارند که اعضای طالبان در این استان ناچارند که به عضویت داعش درآیند؛ تعدادی از طالبان در مناطق چپه‌دره، وگل و کنگل از استان کنر، بیرق سفید خود را به سیاه مبدل کرده‌ و به جمع داعش پیوسته‌اند. اکنون داعش تلاش می‌کند که در بعضی از مناطق پنهانی با طالبان تماس‌ بگیرد. طبق گفته شهروندان کنر که در بخش‌های کوهستانی مستقرند طالبان از این جنگ‌های پیوسته به ستوه آنده‌اند.

محمد جمیل، شهروند چپه‌دره استان کنر، اظهار کرد: پس از درگیری بین داعش و طالبان روی، اکنون این منطقه در دست داعش قرار دارد. شهروندان مناطق کوهستانی کنر از دولت می‌خواهند که عملیات نابودی طالبان و داعش را در این استان آغاز کند.

یادآور می‌شود 500 خانواده به دلیل جنگ میان داعش و طالبان در ننگرها (استانی در کنار کنر) منازل خود را ترک کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha