برگزاری کارگاه «مساجد، خانواده و شریعت اسلامی» در سوئد
کد خبر: 3807345
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

برگزاری کارگاه «مساجد، خانواده و شریعت اسلامی» در سوئد

گروه بین‌الملل - کارگاه بررسی نقش مساجد در جوامع اسلامی و مسائل مربوط به خانواده و فقه اسلامی در سوئد برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه «مساجد، خانواده و شریعت اسلامی» در سوئدگزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع­رسانی مرکز اطلاعات و تحقیقات اسلامی (IRIC)، موسسه مساجد دانمارک (Danish Mosques) با مشارکت شبکه مطالعات مساجد نوردیک (Nordic Mosques Research Network) کارگاهی با موضوع کارکرد مساجد در اسلام و مسائل خانواده و فقه اسلامی برگزار می­‌کنند. این نخستین کارگاه از مجموعه کارگاه­‌های برنامه مطالعات مساجد دانمارک است.
 
برگزار­کنندگان این کارگاه از محققان ساکن کشورهای نوردیک (دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد)  که در مورد مساجد، خانواده و شریعت اسلامی تحقیق­ می­کنند دعوت کرده‌­اند مقالات خود را برای ارائه در این کارگاه ارسال کنند.
 
از نظر برنامه­‌ریزان این کارگاه، بزرگترین چالش پیش روی مساجد و مسلمانان در کشورهای نوردیک ایجاد نهادهای معتبر و پاسخگوی حقوقی است که بتواند به مسلمانان در مسائل نژادی، اجتماعی و حقوقی که با ارزش­های جامعه غربی متعارض به نظر می­رسد، کمک کنند.

برخی از موضوعات مورد بررسی در این کارگاه عبارتند از:
مسلمانان چگونه در مساجد خود، هویت قانونی، اخلاقی و عرفی خود را بروز می‌­دهند؟؛چه نوع نهادهایی در این زمینه‌ ایجاد شده­‌اند؟؛ در کشورهای نوردیک چه تعداد شوراهای اسلامی وجود دارند؟؛ نظر مسلمانان درباره آن‌ها چیست و چگونه از آنها استفاده می­‌کنند؟؛ دادگاه­‌های کشورهای نوردیک با چه نوع مسائل فقهی و اخلاقی مانند مسائل مربوط به خانواده (همچون طلاق، ارث و چند همسری) مواجه هستند؟

این کارگاه از 21 تا 23 آگوست 2019 (30 مرداد تا اول شهریور) در هتل پانوراما در شهر گوتبرگ سوئد برگزار می­‌شود. علاقه‌مندان می‌­توانند چکیده مقالات خود را حداکثر تا اول ماه می (11 اردیبهشت) ارسال کنند.
انتهای پیام

captcha