اجتماع بزرگ رهپویان قرآنی در دزفول برگزار می‌شود
کد خبر: 3807638
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
با حضور محمدرضا سنگری؛

اجتماع بزرگ رهپویان قرآنی در دزفول برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اجتماع بزرگ رهپویان قرآنی در آستانه ماه مبارک رمضان پنج‌شنبه، 12 اردیبهشت‌ماه با حضور محمدرضا سنگری در دزفول برگزار می‌شود.

اجتماع بزرگ رهپویان قرآنی در دزفول برگزار می‌شود

علیرضا اسفنده، مسئول واحد قرآن هیئت رزمندگان دزفول، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اعلام کرد: اجتماع بزرگ رهپویان قرآنی در آستانه ماه مبارک رمضان شامگاه پنج‌شنبه، 12 اردیبهشت‌ماه در حسینیه ثارالله(ع) دزفول برگزار می‌شود.

وی گفت: این اجتماع قرآنی با سخنرانی ‌محمدرضا سنگری، نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام، تلاوت قاسم مقدمی قاری بین‌المللی استان، مهدی زاهدی، قاری استانی و اجرای تواشیح گروه طاها شهرستان دزفول همراه است.

اسفنده درباره هدف برگزاری این اجتماع قرآنی با تصریح به عملکرد جزیره‌ای در حوزه فعالیت‌های قرآنی گفت: با وجود آنکه فعالیت‌های قرآنی خوبی در سطح شهرستان انجام می‎شود؛ اما از آنجا که این برنامه‌ها هدفمند نبوده و دارای چشم‌انداز نیست، بنابراین نمود منسجمی در شهر ندارند. با توجه به این مسئله افراد دغدغه‌مند قرآنی شهرستان بر آن شدند که شورایی متشکل از نهادهای قرآنی شهرستان ساماندهی کرده و در راستای تقویت و انسجام این فعالیت‌ها گام بردارند.

مسئول واحد قرآن هیئت رزمندگان دزفول افزود: این حرکت پیش از آغاز سال جدید در دیدار با حجت‌الاسلام قاضی‌دزفولی امام جمعه شهرستان آغاز شد. آموزش و پرورش(معاونت پرورشی)، اداره اوقاف، اداره تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه، سپاه، هیئت رزمندگان، کانون‌ جلسات قرآن مساجد، مؤسسات قرآنی، رادیو دزفول، مؤسسات قرآنی و صدا و سیمای استان در این شورا حضور دارند.

وی گفت: برنامه اجتماع بزرگ رهپویان قرآنی با حضور آقایان و بانوان در استقبال از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. این برنامه ویژه شهرهای شمال خوزستان با محوریت دزفول برگزار خواهد شد.

به گفته اسفنده یکی از اهداف اصلی این شورا، شناسایی حوزه فعالیت مؤسسات قرآنی و تقویت آنها در حوزه خاص فعالیت آنها است. در این برنامه مؤسسات قرآنی طرح‌های خود را در حوزه‌های کودک، تربیت مربی با آموزش تجوید و ... به شورا ارائه می‌دهند و شورا آنها را تقویت می‌کند.

انتهای پیام

captcha