دومین کنگره معلمان و دانش‌آموزان شهید منطقه ۱۶ به روایت تصویر
کد خبر: 3808041
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

دومین کنگره معلمان و دانش‌آموزان شهید منطقه ۱۶ به روایت تصویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ دومین کنگره معلمان و بیش از یک هزار و ۱۰۰ شهید دانش آموز منطقه ۱۶ با حضور خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان وزارت آموزش و پرورش، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مجتمع آموزشی ــ فرهنگی شهید دکتر علی شریعتی برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دومین کنگره معلمان و یک هزار و 100 دانش‌آموز شهید منطقه 16 تهران، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در تالار اجتماعات مجتمع آموزشی ــ فرهنگی شهید دکتر علی شریعتی واقع در منطقه ۱۶، محله یاخچی‌آباد با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، مسئولان وزارت آموزش و پرورش، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و دانش‌آموزان بسیجی برگزار ‌شد.
در این مراسم کریمی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش تهران، زبده، شهردار منطقه 16، سیاهپوش، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق 16 تا 19، جانشین کلانتری 130 نازی آباد، حسین‌زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 16، خالقی، مسئول اسبق اداره آموزش و پرورش منطقه 16، حجت‌الاسلام کرباسی، مدیر حوزه علمیه جامعه حضرت امیرالمؤمنین(ع) حضور داشتند.
تلاوت قرآن، پخش سرود ملی، اجرای تئاتر با روایت‌گری وقایع جنگ و حضور دانش‌آموزان در جبهه‌های نبرد، سخنرانی، پخش کلیپ از شهدای فرهنگی و دانش‌آموز منطقه 16، اجرای پرده‌خوانی حماسی، اجرای سرود، مداحی و اجرای سروده‌های حماسی دوران دفاع مقدس توسط حسین هوشیار، اهدای مدال افتخار توسط دانش‌آموزان نایب شهید به والدین شهدا، گرفتن عکس یادگاری، برپایی نمایشگاه، طراحی چهره شهدا توسط هنرمندان منتخب رشته گرافیک و... از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
مصطفی پالیزدار، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 16 ضمن قدردانی از حضور خانواده‌های معظم شهدا و دیگر حاضران این مراسم، گفت: تا زمانی که کهنه سربازان حضرت امام خمینی‌(ره) حضور دارند باید این کنگره‌ها برگزار شود تا بتوانیم با حضور افرادی که جهاد را درک کردند، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
وی با اشاره به ملقب شدن منطقه 16 به دارالشهدای دانش‌آموزی تهران، بیان کرد: افتخار می‌‌کنیم تنها منطقه‌ای هستیم که به‌واسطه تقدیم بیش از یک هزار و 100 دانش‌آموز شهید می‌توانیم کنگره دانش‌آموزی شهر تهران را برگزار کنیم. اینجانب و همکارانم افتخار می‌کنیم که در این منطقه خدمت می‌کنیم و دعای خیر خانواده شهدای دانش‌آموز پشتوانه تلاش و پشتکارمان در تربیت نسل‌های آینده انقلاب است.
همچنین در این مراسم کریمی، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به مسئولیت خطیر و حساس پاسداری از خون شهدا از برگزاری چنین کنگره‌ای با حضور خانواده‌های شهدای دانش‌آموز ابراز خرسندی کرد و تلاش بیشتر برای شناساندن راه منش شهدا به فرزندان این آب و خاک را خواستار شد.
وی تأکید کرد: با جمع‌آوری آثار شهدا و خاطرات پدران و مادران عزیز شهدا، گنجینه عظیم معرفتی به‌وجود آوریم تا پیش نسل‌های آینده به امانت بماند و مورد استفاده آیندگان قرار گیرد.
حسین هوشیار از مداحان اهل بیت(ع) که هم از دانش‌آموزان و هم از معلمان منطقه 16 بوده ضمن گرامیداشت هفته معلم و بیان خاطراتی از معلمان شهید خود، قطعاتی از اشعار و سرودهای حماسی دهه 60 را اجرا کرد.
وی با اشاره به حضور پدر دانش‌آموز شهید و قاری قرآن «احد قلی‌زاده» که تنها فرزندش را تقدیم بقای انقلاب کرده بود، از مدیران و معلمان خواست ضمن قدردانی از خانواده شهدا بیش از پیش فرزندان این آب و خاک را با سیره شهدا آشنا کرده و آنان را با فرهنگ علوی و فاطمی تربیت کنند.
captcha