مسابقات قرآن با عدالت کامل داوری می‌شود
کد خبر: 3808277
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

مسابقات قرآن با عدالت کامل داوری می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با تاکید براینکه مسابقات قرآن با عدالت کامل داوری می‌شود، گفت: داوری‌ها همه با احتیاط و براساس آیین‌نامه است و سعی می‌کنیم حتی نیم نمره از حق کسی ضایع نشود.

مسابقات قرآن با عدالت کامل داوری می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، مرحله شهرستانی چهل و دومین مسابقات قرآن اوقاف در بخش آقایان، یازدهم و دوازدهم اردیبهشت از ساعت هشت صبح الی 18 عصر در رشته‌های قرائت، ترتیل، دعاخوانی و حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء و ۲۰ جزء، کل قرآن‌کریم و اذان در سالن آمفی تئاتر اداره اوقاف کرج در حال برگزاری است.
علی‌اکبر ملکشاهی، داور مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم که امسال در کنار سایر داوران، قضاوت عملکرد متسابقین را برعهده دارد در حاشیه برگزاری این مسابقات اظهارکرد: مسابقات شهرستانی کرج در بخش حفظ قرآن و دعاخوانی از لحاظ کمی و کیفی در سطح متوسطی قرار دارد اما در بخش اذان، ترتیل و تحقیق وضعیت متسابقین مطلوب‌تر است.
وی افزود: البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که هدف از برگزاری مسابقات در سطح شهرستان‌ها، ایجاد انگیزه برای افرادی است که پا به عرصه آموزش قرآن گذاشته‌اند و این مسابقات راه را برای شکوفایی ظرفیت‌های بالقوه هموار می‌کند.
این داور بین‌المللی قرآن‌کریم تصریح کرد: عملکرد برخی از شرکت‌کنندگانی که در مسابقات حضور داشتند در حد شرکت در مسابقه نبود اما هدف غایی برگزاری مرحه شهرستانی این دوره از مسابقات این است که شرایط برای حضور افراد با توانمندی‌های متفاوت فراهم شود تا افراد ظرفیت‌های خود را بشناسند و با انگیزه و شناخت بیشتر در مسیر قرآن گام بردارند.
وی در ادامه به نحوه داوری مسابقات اشاره کرد و گفت: در حوزه داوری چگونگی قضاوت در بخش‌های مختلف متفاوت است اما داوری در همه بخش ها از چارچوب، ضوابط و قواعد کلی تبعیت می‌کند.
ملکشاهی اضافه کرد: برای مثال در بخش وقف و تجوید نمی‌توان بر اساس سلیقه عمل کرد و داوری طبق شیوه نامه و آئین نامه‌های طراحی شده انجام می‌شود، حتی در بخش صوت و لحن هم که تجربه، حس و ذهنیات داور دخیل است باز باید به میزان قابل توجهی از اصول و قواعد از پیش‌تعیین شده رجوع کرد.
داور مرحله شهرستانی چهل و دومین مسابقات قرآن اوقاف با تاکید براینکه در داوری مسابقات عدالت و انصاف به طور کامل رعایت می‌شود، گفت: داوران براساس ضوابط، تجربه و عملکرد شرکت‌کنندگان به یک نتیجه نهایی می‌رسند، هرچند ممکن است براساس سلیقه نمره‌ها در بخش‌های مختلف تفاوت کمی با هم داشته باشند اما نتیجه نهایی داوری غالبا اختلاف چندانی ندارد و همه داوران با انصاف و عدالت عملکرد متسابقین را قضاوت می‌کنند.
ملکشاهی در پایان با تاکید بر اینکه همه داوران در رشته خود متخصص هستند و در هر بخش، استادان خبره‌ای داریم و داوری‌ها همه با احتیاط و براساس آیین‌نامه است و سعی می‌کنیم حتی نیم نمره از حق کسی ضایع نشود، افزود: جایگاه قضاوت و داوری بسیار ارزشمند است و در داوری‌ها باید به این نکته توجه داشت که همگی در محضر خداوند قرار داریم و اوست که ناظر اعمال ماست.
انتهای پیام

 

captcha