اجرای طرح ملی «ضیافت الهی» در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه قزوین
کد خبر: 3808545
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

اجرای طرح ملی «ضیافت الهی» در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه قزوین

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری طرح ملی «ضیافت الهی» در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه قزوینحجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به اینکه سازمان اوقاف همه‌ساله در ایام ماه مبارک رمضان به‌منظور ارتقاء توان معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می‌کند، اظهار کرد: امسال این طرح در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه استان با همکاری هیئت‌ امنا، خادمان، متولیان و جامعه قرآنی برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این طرح ۲۳ روحانی و مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و قزوین و ۲ مفسر قرآن کریم در امامزادگان مستقرشده و با سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت فعالیت خواهند کرد.
حجت‌الاسلام مجیدی با اشاره به استقبال مردم از خیمه‌های معرفت گفت: امسال همانند سال‌های گذشته، با برپایی خیمه‌های معرفت برنامه‌های متنوعی مانند مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوانان و تبلیغ چندرسانه‌ای در امامزادگان شاخص پیش‌بینی‌شده است.
این مسئول بیان کرد: جلسات تفسیر قرآن به دو صورت تفسیر موضوعی و سوره‌ای و همچنین تفسیر موضوعی با حضور مردم و نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه و روحانیون اعزامی برگزار می‌شود.
وی افزود: امسال برنامه جزءخوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در هفت بقعه و امامزاده استان برگزار می‌شود و به‌صورت مستقیم از شبکه‌های استانی و ملی نیز پخش خواهد شد تا همه مردم بتوانند از این برنامه استفاده کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: جلسات قرآنی در سال گذشته با استقبال پرشور روزه‌داران همراه شد و امیدواریم امسال نیز با مشارکت مردم به‌خوبی برگزار شود.
وی از برگزاری جشن ولادت امام حسن(ع) هم خبر داد و گفت: در این جشن بیش از ۱۵۳ برنامه در ۵۸ امامزاده برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام مجیدی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی از شب‌ها نیز پس از برگزاری محافل و سخنرانی‌ها، جشن‌های رمضان به‌صورت شاد و جذاب برگزار می‌شود تا نشاط معنوی و قرآنی روزه‌داران فراهم شود.
انتهای پیام

captcha