ماه رمضان، فرصتی برای اصلاح‌ رفتارهاست
کد خبر: 3809735
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

ماه رمضان، فرصتی برای اصلاح‌ رفتارهاست

گروه اجتماعی ـ سرپرست اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس، رعایت حجاب و عفاف را یكی از مصادیق امر به معروف در ماه مبارك رمضان دانست و تأكید كرد كه ماه مبارک رمضان، فرصتی مناسب برای اصلاح رفتارها و ضعف‌هاست.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی نعمایی، سرپرست اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس امروز، 17 اردیبهشت‌ماه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام ماه مبارك رمضان گفت: ماه مبارک رمضان، فرصتی مناسب برای اصلاح رفتارها و ضعف‌هاست و بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است که باید شعائر دینی در این ماه حفظ شود.
وی با اشاره به اینکه امر به ‌معروف و نهی از منکر بهترین راه حفظ حجاب و عفاف در جامعه است، افزود: رعایت حجاب و عفاف یکی از مصادیق امر به معروف در ماه رمضان است.
سرپرست اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس بیان کرد: حضور گسترده مردم در مساجد و امکان مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه به وجود می‌آورد.
نعمایی تأكید كرد: دین اسلام زیبایی، امنیت، رشد و تعالی زنان را در سایه رعایت حجاب و عفاف دانسته است زیرا رعایت عفاف و حجاب تاثیر فراوانی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی همچنین گفت: بنیاد خانواده با رعایت مصادیق اسلامی از قبیل حفظ حجاب و عفت اسلامی تحکیم می‌شود و هرگونه اختلاف و تلخی در جامعه از بین می‌رود.
این مقام انتظامی، آمار بالای طلاق، فساد اخلاقی در جوامع و از هم پاشیدگی خانواده‌ها را از پیآمدها و آسیب‌های اجتماعی رعایت نکردن عفاف و حجاب بر شمرد.
سرپرست اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه در ماه ضیافت‌الله باید حرمت خدا را رعایت کنیم، گفت: انتظار می‌رود برای تقویت مراتب خویشتن‌داری، تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، هنجارهای دینی و به ویژه عفاف و حجاب در محیط های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود.
انتهای پیام

captcha