تسلیت رئیس‌جمهور لبنان در پی درگذشت رهبر سابق مسیحیان مارونی
کد خبر: 3810811
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

تسلیت رئیس‌جمهور لبنان در پی درگذشت رهبر سابق مسیحیان مارونی

گروه بین‌الملل ـ میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، درگذشت «نصرالله پطرس صفیر»، رهبر سابق مسیحیان مارونی این کشور را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین؛ نصرالله پطرس صفیر، سراسقف سابق اقلیت مسیحی مارونی لبنان(بزرگ‌ترین اقلیت مسیحی این کشور)، پس از چند روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «اوتیل دیو» بیروت بامداد امروز(22 اردیبهشت‌ماه) در سن 99 سالگی دیده از جهان فروبست.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان با صدور بیانیه‌ای، درگذشت این شخصیت برجسته مسیحی را به ملت این کشور و جامعه مسیحیان تسلیت گفت و اعلام کرد: عرصه ملی لبنان مردی استوار و سخت‌کوش در دفاع از حاکمیت و استقلال لبنان و کرامت مردم آن را از دست داد.
 
در این بیانیه آمده؛ کلیسای مارونی لبنان با درگذشت نصرالله پرس سفیر، یکی از اسقف‌های برجسته خود را از دست داد، چرا که وی حافظ سنت‌ها و میرات تاریخی کلیسا بود.

یادآوری می‌شود، صفیر که در اواسط ماه آوریل سال ۱۹۸۶ میلادی به‌عنوان هفتاد و ششمین سراسقف مسیحیان مارونی لبنان برگزیده شده بود، در اواسط ماه مارس سال ۲۰۱۱ از منصب خود استعفا داد و پس از استعفای وی بر اساس تصمیم شورای عالی اسقف‌های مارونی «بشاره پطرس الراعی» به عنوان سراسقف اعظم کلیسای مارونی لبنان انتخاب شد.

وی از زمان آغاز رهبری دینی مارونی های لبنان مواضعی متفاوت از سلف خویش اتخاذ کرد و از جمله مقاومت در برابر اشغالگران را امری جایز برشمرد.

انتهای پیام
captcha