اجرای برنامه‌های قرآنی در اردوگاه‌های ساحلی ارتش
کد خبر: 3811164
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
میدانی خبر داد:

اجرای برنامه‌های قرآنی در اردوگاه‌های ساحلی ارتش

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: به منظور نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی میان کارکنان و خانواده‌های آنان طی ایام تابستان، طرح ملی حفظ و مفاهیم جزء سی‌ام قرآن در اردوگاه‌های ساحلی ارتش برگزار می‌شود.

سرهنگ‌دوم مهدی میدانی، مدیر قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره برنامه‌های قرآنی این سازمان در نیمه نخست امسال، گفت: در ماه‌ نخست امسال، مدیران قرآنی ارتش اعم از نیروی زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا طی چندین جلسه در سازمان عقیدتی ـ سیاسی، تمامی فعالیت‌هایشان در حوزه مسابقات، برگزاری کلاس‌های تخصصی و برنامه‌های دارالتحفیظ‌ها و نمایشگاه‌ها و محافل قرآنی تا پایان سال 98 را تشریح کردند.
وی با اشاره به جمع‌بندی کارها و فعالیت‌هایی که انجام شده است، ادامه داد: در نظر داریم طی ایام تابستان و با وجود فرصت مناسب، با حضور خانواده‌ها در اردوگاه ساحلی طرح ملی حفظ و مفاهیم جزء سی‌ام قرآن اجرا شود، به گونه‌ای که سؤالاتی طراحی و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد تا در جمع‌های خود با تورق در قرآن، طی مدت اقامت در اردوگاه‌های ساحلی، به جواب‌ها دست پیدا کنند و سپس آن را ارائه دهند.
وی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی طی آن ایام، بیان کرد: این محافل نیز با تکیه بر تبیین مفاهیم جزء سی‌ام قرآن و برگزاری حضوری مسابقه قرآنی برپا می‌شود.
میدانی ادامه داد: امسال شاهد برپایی مسابقات قرآن نیروهای مسلح هستیم که بخش بانوان، همسران، فرزندان و خانواده‌ها به میزبانی وزارت دفاع طی بازه زمانی آخر تیرماه و همچنین کارکنان پایور و وظیفه به میزبانی نیروی انتظامی برپا می‌شود که اسامی برگزیدگان راه‌یافته به این دوره مشخص و معرفی شده است که اردوی آمادگی برای برگزیدگان نیز در صورت صلاحیت و فراهم بودن امکانات برگزار خواهد شد.
مدیر قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه و همچنین نوزدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌ها نیز در سطح ادارات طی تابستان آغاز می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت دارالتحفیظ‌های ادارات نیروهای پنجگانه ارتش، بیان کرد: امسال با قوای بیشتری به امر تربیت حفاظ پرداخته می‌شود تا سهم ارتش (که همان تربیت 65 هزار حافظ قرآن طی برنامه 10 ساله است) از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن محقق شود.
میدانی تصریح کرد: همچنین در اسفندماه نیز به توفیق الهی هزینه‌ها و حق‌الزحمه اساتید قرآنی که دراجرای طرح‌ها و مسابقات با سازمان همکاری داشته‌اند، پرداخت شد.
انتهای پیام

captcha