برگزاری جشن «شب‌های فیروزه‌ای» در قم
کد خبر: 3811185
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

برگزاری جشن «شب‌های فیروزه‌ای» در قم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از برگزاری جشن خانوادگی شب‌های فیروزه‌ای با همکاری سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری و مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه(س) خبر داد.

برگزاری جشن شب‌های فیروزه‌ای در قمبه گزارش ایکنا از قم، مهدی کلانترزاده، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، 23 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: جشن خانوادگی شب‌های فیروزه‌ای به مدت ۴ شب و از جمعه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه تا دوشنبه، ۳۰ همین ماه همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مقابل ساختمان شهرداری قم واقع در خیابان امام موسی صدر(خاکفرج) برگزار خواهد شد.
وی افزود: این مراسم با هدف گسترش شور و نشاط اجتماعی در شب‌های ماه مبارک رمضان و با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی، اجرای سرود، نمایش طنز، مرشد‌خوانی، مسابقه حضوری همراه با قرعه‌کشی و اهدای جوایز معنوی سفر به کربلای معلی و مشهد مقدس برای حاضران برگزار می‌شود.
کلانترزاده با اشاره به حضور هنرمندان و استعدادهای برتر استان در این جشن‌ها، افزود: چند نکته در این جشن‌ها مورد توجه قرار دارد، نکته اول حفظ شئونات شهر مقدس قم است که در شکل و محتوای برنامه‌ها به صورت جدی بدان پرداخته شده است و به دنبال ارائه الگوی مناسبی از شادی حلال و دورهمی شاد و خاطره‌انگیز برای خانواده‌های محترم در شهر مقدس قم هستیم و نکته دوم استعداد یابی و بهره‌گیری از توان هنرمندان و استعداد های برتر استان قم است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم بیان کرد: با همکاری سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری و دستگاه‌های استان به‌دنبال شناسایی، پرورش و معرفی استعدادهای برتر در برپایی این گونه جشن‌ها هستیم و در آینده نزدیک شکل و شیوه اجرایی آن را اعلام خواهیم کرد.
وی افزود: سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری قم نیز در حاشیه این مراسم اقدام به برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری خواهد کرد که این نمایشگاه با ۳۰ غرفه، توان و استعداد فرهنگی و هنری نهادهای دولتی و غیردولتی را به نمایش خواهد گذاشت.
کلانترزاده گفت: موضوع غرفه‌های ایجاد شده، فرهنگی، ادبی، هنری و صنایع دستی خواهد بود که در بخش‌های صنایع دستی و هنری به صورت زنده تولید محصول خواهند داشت.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، استقرار غرفه مشاوره مذهبی و پاسخگویی به شبهات و همچنین برپایی سیاه چادر همراه با آیین و رسوم روستایی و عشایری استان را نیز از دیگر بخش‌های این نمایشگاه برشمرد.
انتهای پیام
captcha