درخواست دوحه از ریاض برای رفع محدویت‌های حجاج
کد خبر: 3811280
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

درخواست دوحه از ریاض برای رفع محدویت‌های حجاج

گروه بین الملل ــ قطر از عربستان خواست موانع و محدودیت‌های موجود را برای اتباع این کشور که مایل به انجام حج هستند، بردارد.

به گزارش ایکنا به نقل از قنطره؛ این درخواست بعد از آن مطرح شد که عربستان اعلام کرد ثبت‌نام الکترونیکی از شهروندان قطری برای انجام دادن حج عمره در طی ماه رمضان انجام شده است.

براساس بیانیه دولت عربستان در روز سه‌شنبه، 17 اردیبهشت،  قطری‌ها و اتباع خارجی ساکن قطر اجازه دارند در فرودگاه‌های جده و مدینه فرود بیایند. اما قطر می‌گوید این بیانیه‌ها صوری و ناکافی هستند چرا که هیچ سفر هوایی میان قطر و عربستان انجام نمی‌شود و تنها گذرگاه مرزی میان دو کشور نیز دو سال است که بسته شده است.

وزرات امور اسلامی قطر از مقامات سعودی خواست که محدویت‌ها و تبعیض‌های موجود علیه شهروندان قطری وخارجی‌های ساکن این کشور که خواهان اجرای حج هستند را بردارد.

12 هزار قطری در سال 2016 مراسم حج را به جای آوردند، اما چند ماه بعد عربستان سعودی و همپیمانانش به دلیل آنچه حمایت قطر از گروه‌های افراطی خواندند، با این کشور قطع رابطه کردند و مرزهایشان را بستند که  این موشوع باعث شده حضور قطری‌ها در حج بسیار محدود شود.

انتهای پیام

captcha