معامله قرن همان نقشه تجزیه خاورمیانه است
کد خبر: 3811921
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران:

معامله قرن همان نقشه تجزیه خاورمیانه است

گروه بین‌الملل ـ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در نشست تخصصی به مناسبت یوم النکبة (روز اشغال فلسطین) معامله قرن را همان نقشه تجزیه خاورمیانه معرفی کرد که امروز با توجه به شرایط نامناسب کشورهای عربی و اسلامی و فراهم شدن شرایط در حال اجراست.

معامله قرن همان نقشه تجزیه خاورمیانه استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، با حضور در نشست تخصصی به مناسبت یوم النکبة (روز اشغال فلسطین) با عنوان «افق‌های مقاومت ضد صهیونیستی پس از هفتاد و یک سال اشغال» که امروز چهارشنبه(25 اردیبهشت) از سوی جمعیت دفاع از ملت فلسطین  در این مرکز برگزار شد، به بررسی تاریخچه اشغال سرزمین فلسطین پرداخت.
 
وی با بیان اینکه در سال 1916 یعنی پس از جنگ جهانی اول، فرصت مناسبی برای تجزیه امت اسلامی و ایجاد رژیم صهیونیستی در فلسطین فراهم شد، اظهار کرد: 30 سال پس از جنگ جهانی اول، رژیم صهیونیستی تشکیل شد و این رژیم سرزمین فلسطین را اشغال و دوسوم مردم این کشور را اخراج کرد.
 
ابوشریف تصریح کرد: اکنون فرصتی تاریخی و مناسب مانند سال 1916 حاصل شده است که آمریکا نقشه خود علیه فلسطینیان را اجرا کند، زیرا وضعیت کشورهای عربی و اسلامی بسیار نامناسب و اسفبار است و آمریکا نیز فرصت را غنیمت شمرده تا برنامه خود را در این منطقه اجرا و طرح و نقشه خود را به زور بر منطقه تحمیل کند. این نقشه نهایی را «معامله قرن» نامیده‌اند که آمریکا می‌خواهد با تکیه بر زور و قدرت و اراده خود و بدون گفت‌وگو بر تمامی منطقه تحمیل کند.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با بیان اینکه با اجرای این برنامه، که اسرائیل در محور آن قرار دارد، دیگر هر کشوری سرنوشت خود را رقم نخواهد زد، بلکه آمریکا هر گونه که بخواهد در منطقه تصمیم می‌گیرد و سرنوشت ملت‌ها را تعیین می‌کند، تأکید کرد: محورهای این نقشه، مانند گذشته، همان محورهای ثروت و دین است و هیچ تغییری نکرده است. اگر به سخنرانی‌های ترامپ توجه کنید، او از تجارت و بیلیون‌ها دلار درآمد در این منطقه سخن می‌گوید، در حالی که معاون او از دین و از طرح بازگشت مسیح و نقشه‌های تروریستی و مخرب آمریکایی صحبت می‌کند که به آن اعتقاد دارد و می‌خواهد معبد سلیمان را به جای مسجدالاقصی بسازد.
 
اجرای معامله قرن با روی کار آمدن ترامپ
 
وی گفت: معامله قرن از زمان روی کار آمدن ترامپ آغاز شده و در حال اجراست. یکی از عناصر این طرح، انتقال سفارت آمریکا به قدس به معنای پایان‌ دادن به هویت فلسطینی قدس و به رسمیت شناختن اسرائیل است. موضوع دیگر، پناهندگان هستند که بازگشت آنان براساس معامله قرن منتفی خواهد شد.
 
ابوشریف تصریح کرد: مسئله سوم مسئله شهرک‌هاست که بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند تا در داخل مرزهای رژیم صهیونیستی امتداد پیدا کند و به آن ضمیمه شود و اینگونه 15 تا 20 درصد از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی ضمیمه خواهد شد. چهارم مسئله مرزهاست که براساس آن دیگر هیچ‌گونه مرزی را در فلسطین به رسمیت نمی‌شناسند و بر‌اساس این معامله، فقط 32 درصد از سرزمین‌های اشغالی برای فلسطین باقی خواهد ماند و با از میان برداشتن مرزها، کرانه باختری را به اسرائیل ملحق می‌سازند. پنجم مسئله غزه است که به شکل‌های مختلف و از طریق ایجاد گذرگاه‌های آبی و ایجاد مناطق صنعتی در سینا و به شکل‌های دیگر حل خواهد شد.
معامله قرن همان نقشه تجزیه خاورمیانه استوی در ادامه بیان کرد: خطی که مخالف این برنامه است اکنون تحت فشار شدیدی قرار دارد. در رأس این خط ایران قرار دارد که با روی کار آمدن ترامپ، ایران را به شدت تحت فشار قرار دادند و در واقع خروج ترامپ از برجام، تحریم ایران و تروریستی نامیدن گروه‌های مقاومت و نیروهای سپاه جمهوری اسلامی ایران اقداماتی در این راستا بوده است.
 
وی در پایان تأکید کرد: مشکل اصلی ما عرب‌های طرفدار اسرائیل هستند؛ اما ما هم ابزارهایی برای مقاومت در برابر این نقشه‌ها را داریم وهم اکنون ورود فلسطینیان به سرزمین خودشان بیشتر از سال‌های قبل است و این امر سال به سال افزایش می‌یابد و تعداد فلسطینیان ساکن در سرزمین‌های اشغالی به مراتب از تعداد صهیونیست‌ها بیشتر است و اگرچه قدرت ترامپ و تهدیدهای وی وجود دارد، اما در مقابل آن نیز وعده الهی و آیات قرآنی وجود دارد و براساس آیات قرآن کریم، آن‌ها با شکست از این سرزمین خارج خواهند شد.

خالد القدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در تهران، نیز در ادامه نشست جمعیت دفاع از ملت فلسطین سخنرانی و با اشاره به حجم توطئه‌های آمریکا علیه محور مقاومت اظهار کرد: مجموعه متراکم توطئه‌های آمریکا راه به جایی نمی‌برد. درست است که آنان روز نکبت را به ما تحمیل کردند، اما باید بگویم ما فلسطینی‌ها نیز این روز نکبت را به روز مسرت تبدیل کردیم.

راهی جز مقاومت نداریم

خالد القدومی افزود: شکی نیست که راهی جز مقاومت نداریم و این رویکرد امروز موجب رنجش و آزار رژیم صهیونیستی است. می‌دانیم که دشمن ما ایران و اسلام نیست. دشمن ما رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا در منطقه است که اکنون اسم دیگری را برای اقداماتش انتخاب کرده و می‌گوید اقدامات جدید دولت آمریکا در خاورمیانه، اما باید بداند که تا آخر ایستاده‌ایم و با این توطئه‌ها مقابله می‌کنیم. بله، مقاومت امروز دستاوردهایی داشته و بسیار کامیاب و موفق‌تر شده است.

نماینده حماس در تهران تأکید کرد: تا به امروز غزه، فلسطین و کل محور مقاومت ایستادگی کردند. هدف ما پیروزی خود و شکست اهداف دشمن است. باید همه وحدت داشته باشیم. گرچه در زمینه‌ وحدت هم ضعیف عمل کرده‌ایم.

القدومی همچنین بیان کرد: هدف دشمن تغییر شرایط و درگیری در میدان جنگ در غزه بود که نتیجه‌اش به گونه‌ای رقم خورد که مقاومت شرایط کل بازی را تغییر داد و دشمن سیاست بازگشت به ترور کردن مجاهدین را در برنامه‌های خود قرار داده‌ است.

وی با تأکید بر اینکه امروز توان بازدارندگی مطرح نیست، بلکه توان قدرت مطرح است، گفت: مقاومت طی 48 ساعت از عنصر غافلگیری استفاده کرد و پاسخ مناسبی را به آنها داد و ژنرال‌ها و شهرک‌نشین‌های صهیونیستی مجبور شدند به پناهگاه بروند 700 موشک در عرض 48 ساعت شلیک شد. البته امروز موشک‌های مقاومت دقیق‌تر عمل می‌کنند.

انتهای پیام 
captcha