افتتاح مرکز بین‌المللی مقابله با تندروی در سوریه
کد خبر: 3813408
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

افتتاح مرکز بین‌المللی مقابله با تندروی در سوریه

گروه بین‌الملل ـ مرکز بین‌المللی ـ اسلامی «شام» برای مقابله با تروریسم و تندروی با حضور بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در شهر دمشق، پایتخت این کشور، افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، این مرکز وابسته به وزارت اوقاف سوریه است و عصر دیروز (30 اردیبهشت‌ماه) با حضور شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، محمد بن عبدالستار السید، وزیر اوقاف، شیخ عدنان افیونی، مفتی دمشق و حومه، محمد توفیق البوطی، رئیس اتحادیه علمای بلاد شام و شماری از علما و روحانیون سوری افتتاح شد.

شیخ عدنان افیونی درباره این مرکز گفت: آموزشگاه بین‌المللی علوم دینی و عربی، بخش رصد اندیشه‌های افراطی و فتواهای تکفیری در فضای مجازی و چگونگی تحلیل و مقابله با آن، مرکز ملی تربیت ائمه و خطیبان در استان‌های مختلف سوریه، بخش مقابله با اندیشه افراطی، کتابخانه و مرکز مطالعات علمی و.. از بخش‌های مختلف این مرکز است.

در ادامه بشار اسد ضمن سخنانی در جمع علمای حاضر در افتتاح این مرکز گفت: افتتاح مرکز بین‌المللی مقابله با تروریسم و تندروی در سوریه در ماه رمضان این پیام را دارد که رمضان ماه کار و حصول دستاورد است و آنچنان که برخی می‌پندارند، ماه تنبلی، بی‌فعالیتی و به تأخیر انداختن کارها نیست.

افتتاح مرکز بین‌المللی مقابله با تروریسم و تندروی در سوریه

وی در ادامه گفت: افراط‌ گرایی یک محصول دینی نبوده، بلکه محصولی اجتماعی است و انواع مختلفی از جمله سیاسی، قومی و عقیدتی و همچنین اجتماعی دارد و تندروی دینی نیز یکی از انواع تندروی‌هاست که پس از رویدادهای ماه سپتامبر وارد زندگی ما شد و وهابیت نیز در تقویت این نوع  تندروی سهیم بوده است.

بشار اسد ادامه داد: از من توقع نداشته باشید که در جمع روحانیون بنشینم و با آن‌ها درباره چگونی مبارزه با تندروی و تروریسم سخن بگویم. شما از سال‌ها قبل این کار را آغاز کرده‌اید و آحاد ملت سوریه با تروریسم و تندروی مبارزه می‌کنند.
افتتاح مرکز بین‌المللی مقابله با تروریسم و تندروی در سوریه
انتهای پیام

captcha