افزایش فروش علی‌رغم رشد قیمت‌ها/ پیش‌بینی فروش 9 میلیاردی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3814062
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
حق‌بین بیان کرد:

افزایش فروش علی‌رغم رشد قیمت‌ها/ پیش‌بینی فروش 9 میلیاردی در نمایشگاه قرآن

گروه جامعه ــ مسئول بخش فروش بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن با اشاره به افزایش قیمت اجاره غرفه‌ها و محصولات عرضه‌شده برای فروش در نمایشگاه قرآن گفت: علی‌رغم این افزایش تاکنون 10 تا 12 درصد افزایش فروش داشته‌ایم.

محمدتقی حق‌بین، مسئول بخش فروش بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در خصوص دلایل گرانی محصولات حجاب عرضه‌شده در نمایشگاه قرآن با اشاره به گرانی همه محصولات موجود در بازار از جمله چادر گفت: فقط یک کارخانه داخلی پارچه چادری تولید می‌کند و آن هم به دلیل کمبود مواد اولیه با مشکل تولید مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه از کارخانه «حجاب شهرکرد» به منزله تنها کارخانه تولیدکننده پارچه چادر مشکی داخلی برای حضور در نمایشگاه قرآن دعوت شده بود، گفت: مسئولان این کارخانه اعلام کردند پارچه‌ای برای فروش در نمایشگاه ندارند. به همین دلیل نمی‌توانند در نمایشگاه حضور داشته باشند، اما اجرای طرح فردوس (نذر حجاب و فروش چادرهایی به قیمت قواره 100 و 110 هزار تومان) تا حدودی توانست نبود این کارخانه را جبران کند. 

مسئول بخش فروش بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن به فعال بودن کمیته کنترل قیمت در نمایشگاه قرآن اشاره و اظهار کرد: همه محصولات عرضه‌شده برای فروش در نمایشگاه قرآن باید برچسب قیمت داشته باشند.

وی در خصوص میزان فروش نمایشگاه قرآن گفت: میزان فروش تمامی محصولات در نمایشگاه تا دو روز قبل از مرز پنج میلیارد تومان عبور کرد که در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. البته ۴۵ درصد از این افزایش مربوط به افزایش قیمت‌هاست، اما افزایش واقعی رقمی حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد است و به نظر می‌رسد تا پایان روز آخر نمایشگاه به مرز فروش ۹ میلیارد تومان برسیم که در صورت تحقق این مسئله ۲۵ درصد افزایش فروش تمامی محصولات را خواهیم دشت.

حق‌بین دلیل افزایش فروش محصولات در نمایشگاه قرآن علی‌رغم گرانی محصولات را وجود تنوع و البته حضور تولیدکنندگان و ناشران به صورت مستقیم در نمایشگاه دانست و گفت: بخش زیادی از غرفه‌داران بخش عفاف و حجاب تولیدکننده هستند و همین مسئله موجب کاهش قیمت عرضه در مقایسه با بازار شده است. همچنین در حوزه نشر تمام ناشران صاحب‌نام‌ی که برخلاف نمایشگاه کتاب از اقبالی برخوردار نبودند در نمایشگاه قرآن از اقبال برخوردار شدند؛ به خصوص اینکه توزیع یک میلیارد تومانی بن کمک بزرگی به حوزه نشر و نرم‌افزار کرد. البته کنترل کاملی بر استفاده از بن اهدایی داریم تا فقط برای خرید کتاب هزینه شود.

وی در پاسخ به این سؤال که غرفه‌داران به قیمت اجاره‌بهای غرفه متری ۳۰۰ هزار تومان نمایشگاه اعتراض داشتند، چرا در راستای حمایت از تولید کنندگان و تولید ملی قیمت غرفه‌ها را کاهش ندادید؟ گفت: بودجه‌ دولت کاهش یافته است. بودجه سال گذشته نمایشگاه هشت میلیارد تومان بود، اما با بودجه امسال که شش میلیارد تومان است باید نمایشگاه را اداره کرد. هزینه‌های نمایشگاه نیز ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته و همه این امور نشان می‌دهد که باید از منابعی دیگر بودجه‌ها تأمین شود.

مسئول بخش فروش بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن افزود: همه این عوامل موجب شد که در قیمت‌های غرفه‌ها تجدید نظر کنیم و مشارکت بانک صادرات را نیز جلب کردیم. شهرداری تهران و فروشگاه‌های شهروند نیز در تهیه افطاری از ما حمایت کردند تا توانستیم نمایشگاه را برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: همه غرفه‌های محصولات حجاب، محصولات فرهنگی و نرم‌افزار افزایش قیمت داشتند و فقط در حوزه نشر قیمت غرفه‌ها همانند سال گذشته بود؛ آن هم به دلیل بحرانی بودن شرایط کاغذ تا ناشران مجبور نشوند قیمت قرآن‌ها را افزایش دهند.

انتهای پیام
captcha