ویژگی‎های مؤمن واقعی
کد خبر: 3814392
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
در تفسیر سوره احزاب تشریح شد؛

ویژگی‎های مؤمن واقعی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان مهم‌ترین اثر ایمان را ثبات قدم و استقامت در راه خداوند برشمرد و گفت: از ویژگی‎های مؤمن واقعی می‎توان به خداترسی، توکل بر خدا، اهل نماز و انفاق بودن و ثبات قدم اشاره کرد.

ثبات‌قدم در راه خدا؛ مهم‌ترین اثر ایمانبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد شامگاه جمعه، سوم خرداد در جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌‌ها و شاخصه‌های مؤمنان واقعی، اظهار کرد: آیه ۲۲ سوره احزاب با مضمون «وَلَمَّا رَءَا الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُواْ هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَاناً وَتَسْلِیماً» بیان‌کننده ویژگی‌های مؤمنان راستین است.
وی با ذکر این مطلب که یکی‌ از موضوعاتی که در قرآن به آن اشاره شده است ایمان و مؤمن است، افزود: در این راستا سؤالاتی از جمله مؤمن کیست و ایمان و اثر آن در زندگی چیست مطرح می‌شود.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که بعد از مرحله اسلام آوردن و شهادتین گفتن مرحله ایمان قرار دارد، اضافه کرد: ایمان، اعتقاد قلبی و درونی است که اثر آن در رفتار و عملکرد نمایان می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که قرآن‌کریم اهل ایمان را به دو دسته تقسیم می‌کند، اضافه کرد: گروه اول کسانی هستند که ایمان دروغین دارند در صف مسلمانان قرار دارند ولی در مقام عمل چیز دیگری هستند که از آنان با عنوان منافق یاد می‌شود.
امام جمعه خرم‌آباد مؤمنان واقعی را دسته دوم اهل ایمان برشمرد و افزود: بر اساس آیه دوم و سوم سوره انفال مؤمن واقعی شش صفت و ویژگی دارد.
این مفسر قرآن‌کریم تسلیم محض در برابر قرآن خداوند متعال را اولین صفت مؤمنان برشمرد و افزود: مؤمن واقعی صددرصد در مقابل دستورات خداوند تسلیم است.
وی با بیان این‌که مؤمن واقعی کسی است که وقتی نام خدا برده می‌شود دل او لرزان و ترسان می‌شود، اضافه کرد: با خواندن آیات قرآن بر ایمان مومن واقعی افزوده می‌شود.
آیت‌الله میرعمادی توکل بر خداوند متعال را ویژگی دیگر مؤمن واقعی برشمرد و ادامه داد: مؤمن واقعی به خداوند اعتماد دارد.
مؤمن هیچ‌گاه از عبادت فارغ نیست
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که مؤمن واقعی اهل نماز است و هیچ‌گاه از عبادت فارغ نیست، انفاق و بخشش را دیگر ویژگی مؤمن واقعی برشمرد و ادامه داد: مؤمن واقعی از آن‌چه خدا به او بخشیده است انفاق می‌‌کند کمااینکه پیوند مؤمن با خدا و مردم مستحکم است.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که مؤمن واقعی در سختی‌ها و مشکلات همراه رسول خدا(ص) و ولی خداست، ادامه داد: مؤمن واقعی دارای روحیه عالی و اهل مقاومت است.
این مفسر قرآن‌کریم با بیان این‌که پیامبر اسلام در جنگ احزاب وعده پیروزی را به مسلمانان داده بود، ادامه داد: منافقان لشکر احزاب را دیدند گفتند خدا و رسول خدا(ص) ما را فریب دادند اما مؤمنان واقعی می‌گفتند این همان وعده‌ای است که خداوند و رسول خدا داده بود و ما در این جنگ پیروز خواهیم بود.
وی با ذکر این مطلب که امام راحل(ره) پیش‌بینی کرده بود که اسلام در مقابل تمام مستکبران قرار می‌گیرد، بیان کرد: امروز شاهد مقابله استکبار جهانی و ائتلاف عربی غربی و عبری علیه ایران هستیم کمااینکه جنگ استکبار بر علیه ایران همان مقابله احزاب با پیامبر اکرم(ص) است چرا که تاریخ تکرار می‌شود.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی شرایط امروز کشور را شرایط جنگ احزاب توصیف کرده است، گفت: تحلیل منافقان این است که آمریکا اگر بخواهد ایران را از بین می‌برد اما تحلیل مؤمنان واقعی این است که ما در مقابل استکبار پیروزیم.

جبهه مقابله با دشمن؛ زمینه تقویت ایمان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که روز به روز گرایش منافقان به دشمنان بیشتر می‌شود، اظهار کرد: در مقابل هرچه جلوتر می‌رویم و ایمان مؤمنان افزوده می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ذکر این مطلب که نابودی داعش ایمان ما را تقویت کرد: خاطرنشان کرد: باقی ماندن بشار اسد در سوریه و متوقف شدن بزرگ‌ترین ناو آمریکا در دریای عمان ایمان ما را تقویت کرد.
آیت‌الله میرعمادی جبهه مقابله با دشمن را بستری برای تقویت ایمان دانست و ادامه داد: مهم‌ترین اثر ایمان ثبات قدم و استقامت در راه خداست.
این مفسر قرآن‌کریم با بیان این‌که ایمان دارای درجاتی است و همه در یک درجه نیستند، ادامه داد: لکن خداوند در دل مؤمنان آرامش ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

captcha