نگاه ویژه به مؤسسات مناطق سیل‌زده با اجرای برنامه‌های مصوب
کد خبر: 3814448
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
سرابی تأکید کرد:

نگاه ویژه به مؤسسات مناطق سیل‌زده با اجرای برنامه‌های مصوب

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه اعتبار 730 میلیون تومانی اختصاص یافته باید در مسیر اجرای برنامه‌های مشخص هزینه شود، گفت: می‌توانیم مناطق سیل‌زده را به صورت ویژه در نظر بگیریم، یعنی سعی کنیم به مؤسساتی که در مناطق سیل‌زده هستند، برای اجرای این برنامه‌های مصوب، نگاه ویژه کنیم.

سیدعلی سرابی، رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره اعتبار حدود 730 میلیون تومانی اختصاص‌یافته به این اتحادیه، گفت: اعتبارات تخصیصی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی براساس برنامه‌هایی است که هر دستگاهی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیسیون‌های تخصصی شورا ارائه می‌دهند و سپس در این کمیسیون‌ها به تصویب می‌رسد و براساس آن برنامه‌های بودجه و اعتباری تخصیص می‌دهند.
وی با تأکید بر اینکه طبعاً در اتحادیه نیز اینگونه بوده است، ادامه داد: بر این اساس، برنامه‌هایی را به کمیسیون‌های آموزش عمومی و تبلیغ و ترویج ارائه کردیم و برنامه‌ها به تصویب رسید و مبالغی نیز بابت آن داده شد. قطعاً محل هزینه کردن این مبالغ مشخص است و نمی‌تواند خارج از آن برنامه‌ها هزینه شود.
سرابی درباره اینکه آیا بخشی از این مبلغ به مؤسسات آسیب‌دیده و خسارت‌دیده از سیل فروردین‌ماه امسال اختصاص پیدا می‌کند، اظهار کرد: امکانش نیست. آنچه که می‌توان در این موقعیت به مناطق سیل‌زده به صورت ویژه نگاه کنیم، یعنی سعی کنیم به مؤسساتی که در مناطق سیل‌زده هستند، برای اجرای همین برنامه‌های مصوب نگاه ویژه کنیم.
رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور تصریح کرد: همچنین اعتباراتی نیز به منظور اجرای برنامه‌های تمرکزی به اتحادیه تشکل‌ها داده شده است که طی بحث و تبادل نظر در جلسات هیئت مدیره اتحادیه به این نتیجه رسیدیم که آن برنامه‌ها را با صرفه‌جویی بیشتر انجام دهیم تا بتوانیم مبلغی در قالب کمک و حمایت به مؤسساتی که درجریان سیل آسیب‌دیده‌اند، اختصاص دهیم.
وی ادامه داد: همچنین اتحادیه تشکل‌ها نیز برنامه‌هایی را از اعتبارات و درآمدهای خود اتحادیه برای مناطق محروم در نظر گرفته‌اند. از جمله این برنامه‌ها برگزاری محافل انس با قرآن در مناطق سیل‌زده (از برنامه‌های کوتاه‌مدت بود)، اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه و معرفی 20 مؤسسه به بانک رسالت و احصای خسارت‌های وارده به دیگر مؤسسات توسط مدیران عامل اتحادیه‌ها و معرفی آنها به قید فوریت به بانک برای اخذ تسهیلات و همچنین بعد از ماه مبارک رمضان اعزام گروه جهادی متشکل از افراد کاردان به مناطق سیل‌زده به منظور تجهیز مؤسسات است.
انتهای پیام

captcha