جزئیات مقابله پدافند هوایی سوریه با حملات اسرائیل
کد خبر: 3816541
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

جزئیات مقابله پدافند هوایی سوریه با حملات اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ پدافند هوایی سوریه حملات موشکی اسرائیل را به حومه غربی و جنوبی دمشق، پایتخت این کشور، دفع کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، یک منبع نظامی در ارتش سوریه اعلام کرد که بر اثر حملات موشکی اسرائیل به حومه شرقی شهر «قنیطره» سوریه که ساعت 4:10 بامداد امروز به وقت محلی رخ داد، سه سرباز سوری کشته و 7 سرباز دیگر زخمی شدند و این حملات خسارت‌های مالی نیز بر جای گذاشت.

این در حالی است که بنا بر اعلام پایگاه خبری المیادین، پدافند هوایی سوریه بامداد امروز به مقابله با حملات موشکی اسرائیل به شهرک «خان الشیخ» در حومه غربی دمشق و شهر «الکسوة» در حومه جنوبی دمشق پرداخت و این موشک‌ها را، که از جولان اشغالی شلیک می‌شد، دفع کرد.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی نیز با  صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نقاطی در داخل خاک سوریه را هدف حمله هوایی قرار داده است.این رژیم ساعتی پیش از این حملات مدعی شده بود که دو راکت از خاک سوریه به سمت منطقه «جولان» اشغالی شلیک شده است.

در بخشی از بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «شب گذشته ۲ راکت از سوریه به سوی اسرائیل شلیک شد و یکی از آن‌ها در اراضی اسرائیلی فرود آمد. ما در پاسخ چند نیروی مسلح سوریه را هدف قرار دادیم.»

تل‌آویو مدعی است در این حمله چند توپ، سامانه پدافندی و ایستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی را در نزدیکی مناطق «خان الشیخ» و شمال قنیطره هدف قرار داده است.

بامداد امروز تلویزیون سوریه اعلام کرد پدافند هوایی این کشور در حال مقابله با اهداف متخاصمی است که از سمت جولان شلیک شده‌اند. 

یادآور می‌شود رژیم صهیونیستی دوشنبه هفته گذشته نیز یک فروند موشک به منطقه «تل الشعار» استان قنیطره در جنوب غرب سوریه شلیک کرد که در جریان آن یک نظامی سوری کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

انتهای پیام
captcha