استقبال روس‌ها از برنامه‌های قرآنی قاری ایرانی
کد خبر: 3816669
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

استقبال روس‌ها از برنامه‌های قرآنی قاری ایرانی

گروه بین‌الملل ــ برنامه‌های حامد ولی‌زاده، قاری اعزامی ایران به روسیه، در ماه رمضان با استقبال مسلمانان و نمازگزاران روس در مساجد و حسینیه‌های این کشور مواجه شده است.

استقبال روس‌ها از برنامه‌های قرآنی قاری ایرانیبه گزارش ایکنا؛ حامد ولی‌زاده از نخستین روزهای ماه رمضان مهمان محافل قرآنی روسیه بوده و در این کشور برنامه‌هایی اجرا کرده که استقبال روس‌ها را در پی داشته است.

وی در گفت‌وگو با ایکنا درباره فعالیت‌های قرآنی خود در روسیه اظهار کرد: سفرم به روسیه از اول ماه رمضان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد و در این مدت در دو شهر مسکو و سن‌پترزبورگ برنامه داشته‌ام. سفر به قازان روسیه نیز در برنامه من بود که لغو شد.

وی افزود: هر روز در مراسم ترتیل‌خوانی نماز ظهر مرکز اسلامی مسکو حضور یافته و همچنین در حسینیه‌ها و مساجد مسکو نیز پیش از نماز مغرب به قرائت قرآن می‌پردازم.

ولی‌زاده از اجرای پنج برنامه در جمع مسلمانان سن‌پترزبورگ و اجرای قرائت در مراسم‌هایی که از سوی جمعیت اهل بیت(ص) مسکو برگزار شده است، یاد کرد و گفت: در روزهای رمضان پیش از نماز مغرب مراسم جزءخوانی قرآن در این مراکز برگزار می‌شود که در آن به اجرای برنامه پرداخته‌ام.

به گفته ولی‌زاده علاوه بر برنامه قرائت در نماز ظهر مسکو، برنامه‌ تلاوت قرآن به صورت تحقیق و تلاوت مجلسی و همچنین قرائت دعای جوشن کبیر در شب‌های قدر در کنار اذان گفتن از دیگر فعالیت‌های وی در روسیه بوده است.

این قاری ایرانی اجرای برنامه در مرکز اسلامی مسکو،‌ مسجد خاتم الانبیای سفارت ایران در روسیه و حسینیه فاطمة الزهرا(س) مسکو را از دیگر برنامه‌های خود در روسیه برشمرد و اظهار کرد: در طول ماه رمضان مرکز تازه‌تأسیس «یاسین» نیز به اجرای برنامه پرداخته‌ام.

وی با اشاره به استقبال روس‌ها از برنامه‌های قرآنی‌اش در روسیه، افزود: این محافل تأثیر بسیار خوبی بر حاضران در جلسه داشت و اشک بسیاری از مردم تحت تأثیر این جلسات جاری می‌شد. همچنین آنان درباره تربیت قاری از من سؤال پرسیدند که سعی کردم آنها را راهنمایی کنم تا در مسیر صحیح قرار گیرند.

انتهای پیام

captcha