بازنشر «تنگه زاغ» از نویسنده نامزد جایزه جلال آل احمد
کد خبر: 3817031
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

بازنشر «تنگه زاغ» از نویسنده نامزد جایزه جلال آل احمد

گروه ادب ــ کتاب «تنگه زاغ» از مجموعه «رمان نوجوان امروز» نوشته هادی حکیمیان، نویسنده نامزد جایزه جلال آل احمد برای سومین‌بار به همت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

بازنشر «تنگه زاغ» از نویسنده نامزد جایزه جلال آل احمدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فضای داستانی این رمان در شهر یزد است و حوادث آن از دهه پنجاه از سوی راوی اول شخص روایت شده است. در این کتاب که اولین بار در سال ۱۳۹۴ منتشر شد، نویسنده تلاش کرده شخصیت‌پردازی‌ها و گفت‌وگو‌ها را به گونه‌ای که برای مخاطب باورپذیر و نزدیک به واقعیت باشد، روایت کند.

در رمان «تنگه زاغ» گوشه‌ای از ظلم حکومت ستم‌شاهی ایران به مردم از سوی نویسنده برای نوجوانان بازخوانی شده و در آن از برخی واژگان و اصطلاح‌های بومی و محلی یزدی نیز استفاده شده است.

داستان این رمان بیان‌گر دوستی دو نوجوان یزدی به نام کوچک‌آقا و حسینعلی است که به خاطر بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌های ماموران، خان‌ها و افراد وابسته به حکومت از درس خواندن بازمانده‌اند و مجبورند کار کنند و سرانجام نیز به همراه عده‌ای از مردم برای تظلم‌خواهی از مسیر بی‌راهه به تهران سفر می‌کنند و در یک شب زمستانی و برفی در محلی به نام «تنگه زاغ» اتوبوس‌شان خراب و ادامه داستان...

این رمان با طراحی گرافیک و جلد پژمان رحیمی‌زاده در سومین دوره بازنشر با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان به همت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان منتشر شده است.

پیش‌تر نیز ۷۵۰۰ نسخه از رمان «تنگه زاغ» به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

captcha