نشست «امام خمینی(ره)؛ احیاکننده تفکر اسلامی» در بوسنی + عکس
کد خبر: 3817216
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

نشست «امام خمینی(ره)؛ احیاکننده تفکر اسلامی» در بوسنی + عکس

گروه بین‌الملل ـ نشست «امام خمینی(ره)؛ احیاکننده تفکر اسلامی» به مناسبت سی‌امین سالگرد ارتحال امام در سارایوو، پایتخت بوسنی وهرزگوین، برگزار شد.

به گزارش ایکنا از بوسنی؛ این نشست روز یکشنبه، 12 خرداد، به همت بنیاد ملاصدرای بوسنی در ساختمان یونی تیک(UNITIC) سارایوو برگزار شد و با برنامه‌های مختلفی همچون سخنرانی، اجرای تواشیح گروه تواشیح «سیف الله» از شهر «کونیتس» همراه بود.

تعداد زیادی از شخصیت‌های علمی، دینی و فرهنگی و فرهیختگان بوسنی از شهرهای مختلف در این نشست حضور یافتند و فیلم‌ مستندی درباره شخصیت و زندگی حضرت امام‌، که به زبان بوسنیایی دوبله شده بود، برای حاضران به نمایش درآمد.

«جواد حوچیج»، معاون و نماینده رئیس العلمای بوسنی، طی سخنانی در این مراسم با اشاره به احترام ویژه به شخصیت حضرت امام و جایگاه ایشان نه تنها در میان ایرانیان و حتی شیعیان، بلکه در بین تمامی آزادگان جهان، خاطره‌ای را از زمان دانشجویی و جوانی خود، که مصادف با اوایل انقلاب بود، ذکر کرد و گفت: امام خمینی اعتماد به نفس همه مسلمانان را به آنها برگرداند و بیداری اصیل اسلامی را در میان شیعیان و اهل سنت نهادینه کرد.

وی افزود: امام به جهان اسلام به ویژه در مورد وحدت شیعیان و اهل سنت خدمت کرد و صفحه‌ای تازه در علوم دینی، اجتماعی و سیاسی گشود. افتخار بزرگی است که امشب با شما هستم تا با هم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی را برگزار کنیم.

محمود حیدری، سفیر ایران در سارایوو، دیگر سخنران مراسم بود که درباره شخصیت و آرزوهای امام سخن گفت و با تأکید بر اینکه امام خمینی هرگز انقلاب را شیعی نامگذاری نکرد؛ بلکه آن را اسلامی نامید، اظهار کرد: احیای خداپرستی و هویت دینی جوامع اسلامی، جلوگیری از تأثیرپذیری جوامع اسلامی از فرهنگ غربی و کمونیستی، استقلال سیاسی جوامع اسلامی، اتحاد امت‌های مسلمان و آزادی و استقلال قدس شریف از آرزوهای امام بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر عیدی، مؤسس بنیاد ملاصدرا، نیز طی سخنانی گفت: حضرت امام در سخت‌ترین شرایط بهترین امیدها را به مردم داد و ایشان و جانشینش امام ‌خامنه‌ای و مردم ایران چندین بار «ما می‌توانیم» را به جمله «ما توانستیم» تبدیل کرده‌اند.

قباد سلیمانی، مدیر بنیاد ملاصدرای بوسنی، نیز تأکید کرد: امام شخصیتی مردمی داشتند و با مردم صادقانه و بسیار ساده ارتباط برقرار می‌کردند. چون حرف‌های امام خمینی از دل برمی‌آمد و ایشان حرف خدا را می‌زد، سخنانش بر دل‌ها می‌نشست و بسیار تأثیرگذار بود.

بنا بر این گزارش، در پایان برنامه از همه شرکت‌کنندگان در ضیافت افطار پذیرایی شد.

انتهای پیام

captcha