نگهداری از نهال ایمان پس از ماه رمضان بر همه ما لازم است
کد خبر: 3817300
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

نگهداری از نهال ایمان پس از ماه رمضان بر همه ما لازم است

گروه معارف- نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه در ماه رمضان نهال‌های ایمان را کاشته‌ایم، گفت: باید بعد از اتمام این ماه به مراقبت و نگه داری از این نهال اقدام کنیم تا به نتیجه و محصول رسیده و پیشرفت‌های معنوی را در یکایک ما ایجاد کند.

نگهداری از نهال ایمان پس از ماه رمضان بر همه ما لازم است

به گزارش ایکنا از قزوین، نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور با شکوه هر چه تمام در بلوار شهید لشکری قزوین برگزار شد.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به عنوان خطیب نماز عید فطر در خطبه‌های این نماز با بیان اینکه خداوند را به سبب روزه ماه مبارک رمضان و ایجاد فرصتی برای ارتباط با خود سپاسگزاریم، اظهار کرد: همه ما ماهی آکنده از رحمت الهی را گذرانده و از برکات آن بهره مند شدیم.
وی افزود: ماه رمضان ماه تقواست و در این ماه خداوند از مهمانان خود با روزه و تقوا پذیرایی می‌کند، لذا بعد از اتمام این ماه پسندیده است مهمانان خداوند را به سبب تمام نعمت‌هایش و این سرمایه عظیم معنوی سپاسگزاری کنند.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به ضرورت برگزاری نماز عید فطر به صورت متمرکز بیان کرد: همه باید بسیج شوند تا نماز به صورت متمرکز برگزار شود، الحمدلله در سال جاری این آیین معنوی در قزوین با شکوه بسیار برگزار شد که از تمامی دست اندرکاران آن برای ایجاد این عظمت و شکوه تقدیر می‌شود.
وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال شاهد حضور پر رنگ اقشار مختلف مردم به سوی معنویت بودیم، گفت: هر سال گرایش مردم و جوانان نسبت به دین و حضور و نشاطشان در فضاهای دینی در قیاس با گذشته بیشتر می‌شود و این حضور، تبلیغات دشمن در دور کردن مردم از دین را خنثی می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه در ماه رمضان نهال‌های ایمان را کاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: باید بعد از اتمام این ماه به مراقبت و نگه داری از این نهال اقدام کنیم تا به نتیجه و محصول رسیده و پیشرفت‌های معنوی را در یکایک ما ایجاد کند.
آیت‌الله عابدینی در پایان با اشاره به تأکیدات اهل‌بیت (ع) عنوان کرد: هرروزی که در آن گناه نباشد آن روز عید است و موجب بازگشت ما به‌سوی فطرت پاک خویش می‌شود لذا باید بدانیم آن‌ها که در غفلت به سر می‌برند متضرر خواهند شد و ما باید به سمت رعایت آموزه‌های الهی گام برداریم.
امروز مرزهای مقاومت در حال گسترش است
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالگرد رحلت امام راحل عنوان کرد: این ایام منسوب به امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد است، تاریخ نشان داده که بعد از تبعید امام انسان‌های از جان گذشته و با ایمان وارد میدان روشنگری شده و موجب بیداری تمام اقشار جامعه شده و همه را برای خروش علیه طاغوت آماده کردند که در نهایت بهمن ۵۷ این زحمات به نتیجه رسید.
این مقام مسئول یادآور شد: دشمن چاره‌ای جز تسلیم نداشت و امام در ۱۲ بهمن ۵۷ پیروزمندانه به وطن برگشت، نتیجه آنکه وقتی یک ایران قیام کرد امام به وطن برگشت حال اگر جهان آماده شود امام زمان (عج) ظهور خواهند کرد.
وی ادامه داد: برای تحقق ظهور آن حضرت باید مردم در کشورهای مختلف جهان با قیام علیه ظلم، مقاومت اسلامی را شکل دهند.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: خوشبختانه این روند هر روز در حال گسترش است و امروز مرزهای مقاومت در حال پراکنده شدن در جهان است، این حرکات که محصول زحمات امام راحل است در حال به نتیجه رسیدن است.

انتهای پیام

captcha