آموزش مهارت‌های زندگی به بیش از ۷۰۰ زن سرپرست خانوار در زنجان
کد خبر: 3817396
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

آموزش مهارت‌های زندگی به بیش از ۷۰۰ زن سرپرست خانوار در زنجان

گروه اجتماعی- مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ارائه آموزش مهارت‌های زندگی به بیش از ۷۰۰ زن سرپرست خانوار خبر داد و گفت: این اقدام موجب ارتقای خودکارآمدی و بهبود عملکرد آن‌ها در خانواده می‌شود.

آموزش مهارت‌های زندگی به بیش از ۷۰۰ زن سرپرست خانوار در زنجانمحمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی به زنان سرپرست خانوار از برنامه‌های مهم بهزیستی است که موجب ارتقای خودکارآمدی و بهبود عملکرد آن‌ها در خانواده می‌شود.
وی یادآور شد: مهارت‌های زندگی توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت است، به گونه‌ای که فرد بتواند با چالش‌ها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بیاید و از این‌رو ارائه آموزش‌های مهارت زندگی برای خانواده‌ها به‌ویژه زنان سرپرست خانوار که ممکن است در معرض آسیب هم باشند، اهمیت بسیاری دارد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ابراز کرد: در همین راستا آموزش مهارت‌های زندگی به ۷۰۰ زن سرپرست خانوار در استان زنجان ارائه می‌شود تا بتوانند بهتر با مسائل روزمره روبه‌رو شوند و مشکلات را برطرف کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: مهارت‌های دهگانه زندگی شامل موضوعاتی از قبیل خودآگاهی، تفکر خلاق، حل مسئله، تفکر نقادانه، مهارت‌های ارتباطی، کنترل استرس، همدلی، تصمیم‌گیری و کنترل هیجانات منفی است.
محمدی‌قیداری بیان کرد: در روزهای اخیر طرح خانواده مطهر با موضوع آموزش شیوه‌های فرزندپروری و نماز به فرزندان زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان ابهر ارائه شد.
وی همچنین به استقرار ۸۷۳ پایگاه جمع‌آوری فطریه در روز عید فطر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 1 هزار و 79 مورد کمک هزینه مسکن، درمان، جهیزیه، مواد غذایی، پوشاک و لوازم خانگی از محل جمع‌آوری زکات فطره به مددجویان بهزیستی استان زنجان اختصاص یافت.
انتهای پیام

captcha