ترزا می دلیل عدم دعوت وزیر مسلمان انگلیس به مهمانی ترامپ را توضیح دهد
کد خبر: 3817695
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
شورای مسلمانان بریتانیا خواستار شد؛

ترزا می دلیل عدم دعوت وزیر مسلمان انگلیس به مهمانی ترامپ را توضیح دهد

گروه بین‌الملل ـ شورای مسلمانان بریتانیا از نخست وزیر سابق این کشور درخواست کرد درباره دعوت نکردن وزیر مسلمان این کشور برای حضور در مهمانی شام دولت با حضور ترامپ، توضیح دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین؛ شورای مسلمانان انگلیس (The Muslim Council of Britain)، در نامه‌ای خطاب به «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا از وی درباره علت عدم دعوت از «ساجد جاوید» در مهمانی شام با حضور ترامپ توضیح خواسته است.

این شورا از ترزا می پرسیده چرا وزیر کشور، تنها وزیری است که برای این دیدار دعوت نشده و آیا این امر برای مواجه نشدن با اظهارات خصمانه ترامپ علیه مسلمانان بوده یا خیر.

«هارون خان» رئیس شورای مسلمانان بریتانیا در در این نامه آورده است: بیم آن داریم که دولت خواسته از اصول مساوات و برابری برای همه دست بکشد تا ترامپ را راضی کند حتی تا جایی که وزیر کشور ما را به خاطر مسلمان بودن او کنار بگذارد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: ما همه از اسلام‌هراسی که ترامپ در بالاترین سطح دولتی چه در کلام و چه در سیاست‌های خود آن را تبلیغ می‌کند، آگاهیم.

هارون خان همچنین به ممنوعیت سفر شهروندان چند کشور مسلمان به آمریکا اشاره کرده و بازتوئیت پست‌های گروه افراط‌گرای انگلیسی Britain First و انتقاد ترامپ از «صادق خان» شهردار مسلمان لندن را نشانه‌های دیگری از اسلام‌هراسی رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرده است.
 
ترامپ هفته پیش برای یک دیدار رسمی سه روزه به بریتانیا سفر کرد. 
 
انتهای پیام
captcha