نشست اسلام و مسیحیت در فیلیپین + عکس
کد خبر: 3817760
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
ایران برگزار کرد؛

نشست اسلام و مسیحیت در فیلیپین + عکس

نشست مشترک اسلام و مسیحیت در رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ این نشست هم‌زمان با آخرین روز رمضان با حضور محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل، مسئولان کلیسای کاتولیک فیلیپین (cbcp) و جنبش فوکولاره و اساتید دانشگاه مسیحی سنتا توماس وابسته به کلیسای کاتولیک در رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین برگزار شد و با ضیافت افطار همراه بود.

در این مراسم، پدر کارلوس رییِس، مسئول گفت‌وگوی ادیان کلیسای کاتولیک فیلیپین، پدر بابائو، عضو سازمان کنفرانس اسقف‌های فیلیپین، طلاب مسیحی مدرسه دینی سنت کارلوس مانیل، بای بادو، استاد الهیات دانشگاه سنتا توماس، سامسون، مسئول بخش اجتماعی جنبش گفت‌وگوی ادیان فوکولاره ایتالیا شاخه فیلیپین و چند تن دیگر از اعضای این جنبش، خانم زینب هاویر، دبیر انجمن دوستی زنان ایران و فیلیپین و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا دستمالچی، مبلغ اعزامی از ایران حضور داشتند.

جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل در این نشست به بیان مطالبی در خصوص روزه و فرهنگ افطاری در میان ایرانیان پرداخت.

حجت‌الاسلام دستمالچی نیز با اشاره به مشترکات ادیان گفت: ما باید بدانیم که حقیقت تمام ادیان یک چیز است و همه ادیان برای هدایت مردم آمده‌اند.

وی در ادامه از قیام امام حسین(ع) یاد کرد و افزود: امام حسین(ع) زندگی خود را برای هدایت جامعه تقدیم کرد و حضرت مسیح (ع) نیز زندگی خود را وقف مردم و پیروان خود کرد؛ بنابراین باید بدانیم که تمامی انبیا و اولیای خدا برای هدایت مردم آمده‌اند.

دکتر سامسون از جنبش فوکولاره  نیز در ادامه با اشاره به برگزاری چنین نشست‌هایی از سوی رایزنی فرهنگی گفت: این نشست‌ها که تاکنون چندین نوبت آن در همین محل برگزار شده بسیار خوب و روشنگر است و می‌تواند به نزدیکی ادیان کمک کند.

انتهای پیام

captcha