فلسطینی‌ها از سفیر آمریکا در اسرائیل به دادگاه شکایت می‌کنند
کد خبر: 3818027
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲

فلسطینی‌ها از سفیر آمریکا در اسرائیل به دادگاه شکایت می‌کنند

گروه بین‌الملل ــ وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که از سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی کیفری شکایت خواهند برد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای به شدت مواضع دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی مبنی بر اینکه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری حق اسرائیل است، واکنش نشان داد و آنرا در ادامه سیاست جانبدارانه آمریکا از اشغالگران و سیاست‌های استعماری و توسعه طلبانه آن قلمداد کرد.

در این بیانیه آمده است: حرفهای فریدمن واقعیتی را آشکار می‌کند و افکار وی و همسویانش را برملا می‌کند. ما به دنبال شکایت به دیوان بین المللی کیفری به خاطر این حرف‌ها و اقدامات نژادپرستانه وی هستیم که این حرف‌ها و اقدامات سفیر آمریکا در اسرائیل گواهی بر خطرناک بودن وی برای صلح و امنیت منطقه است و ملت فلسطین را با توطئه‌ها و خطرات فراوانی روبرو می‌کند.

یادآور می‌شود، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده بود بعید نیست اسرائیل مناطق کرانه باختری را که فلسطینی‌ها می‌خواهند در آنجا کشور مستقل تشکیل دهند به اراضی خود ملحق کند.

وی افزود: تحت شرایط مشخصی اسرائیل حق حفظ برخی از مناطق کرانه باختری را دارد اما نه تمامی این مناطق را.

فریدمن در اظهارات خود اعلام کرد که برخی از شخصیت‌های فلسطینی معامله قرن را قبول کرده‌اند اما ترجیح می‌دهند سکوت کنند.

انتهای پیام

captcha