سفر خیرخواهانه چهار کنیایی با دوچرخه به حج
کد خبر: 3818482
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

سفر خیرخواهانه چهار کنیایی با دوچرخه به حج

گروه بین‌الملل ـ یک گروه چهار نفره از مسلمانان کنیایی سفری 45 روزه را با دوچرخه برای انجام حج آغاز کردند و قصد دارند با جمع‌آوری کمک‌های مردمی در طول سفر، آن را برای یک خیریه آموزشی هزینه کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از نایروبی‌نیوز؛ این گروه چهار نفره روز یکشنبه، 19 خرداد، سفر 45 روزه‌ خود را از نایروبی، پایتخت این کشور، به مقصد مکه آغاز کردند.

«محمد ظاهر»، کاپیتان این تیم است و «انور منصور عبدالله»، «سلیمان اوکوته» و «محمد سلیم محمد» اعضای دیگر این گروه هستند و دو نفر دیگر نیز به عنوان مسئول تدارکات آنها را همراهی می‌کنند.

این افراد قصد دارند کمک‌های جمع‌آوری شده در این سفر را به مؤسسه آموزشی «الفرقان» کنیا، که ویژه آموزش کودکان خانواده‌های فقیر است، اختصاص دهند.
 
همچنین، «بیلو کرو»، نماینده پیشین مجلس این کشور، از مردم کنیا خواست از این اقدام حمایت کنند. وی گفت: شک ندارم که این طرح به خاطر خدا انجام می شود و خداوند به انجام آن کمک می‌کند. بیایید حامی برادران خود در این طرح باشیم.  

این تیم دوچرخه‌سواری طی 9 ماه گذشته برای انجام این سفر 4 هزار و 500 کیلومتری مشغول تمرین کرده و برآورد می‌شود با طی 100 کیلومتر در هر روز در مدت 45 روز به مکه برسند.
 
یادآور می‌شود این مؤسسه کار خود را از سال 1996 آغاز و تاکنون به آموزش 150 دانش‌آموز بی‌بضاعت کمک کرده است. 
 
انتهای پیام
captcha