لزوم تعامل مجازی قاریان و استادان قرآنی ایران و هند
کد خبر: 3820590
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
در گفت‌و‌گو با ایکنا تأکید شد؛

لزوم تعامل مجازی قاریان و استادان قرآنی ایران و هند

گروه بین‌الملل ــ حبیب صداقت، از قاریان کشورمان، که تجربه حضور در محافل قرآنی هند را داشته است، بر لزوم ایجاد ارتباط میان ایران و هند در فضای مجازی به منظور تربیت قاریان هندوستانی تأکید کرد.

حبیب صداقت، قاری ممتاز ایرانی، که به مناسبت ماه رمضان به هند اعزام شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در هند درباره این سفر گفت: در رمضان و برای حضور در جلسات قرآن و داوری مسابقات مدارس غیرانتفاعی کارگیل،  که از مناطق شیعه‌نشین و شمالی‌ترین منطقه هند است، به این کشور سفر کردم و پیش از آن به کشورهای عربستان، لبنان، عراق و ترکیه به منظور تبلیغ و تلاوت قرآن سفر کردم.

وی که از شش سالگی با تلاوت قرآن مأنوس شده است، درباره فعالیت‌های قرآنی خود و کسب رتبه در مسابقات مختلف اظهار کرد: در سال 94 به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی ترکیه رتبه ممتاز را کسب کردم.

صداقت افزود: در چند جلسه آموزشی، که قرآن‌آموزان کشمیر (منطقه تحت کنترل هند) حضور داشتند، حاضر بودم و استعدادهای خوبی را مشاهده کردم؛ با توجه به آنچه دیدم باید بگویم که بهره‌گیری از استادان فن تلاوت قرآن برای آموزش قرآن‌آموزان این کشور یک ضرورت است تا آنها نیز بتوانند به درجات عالی دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: لازم است ارتباطاتی میان ایران و کشمیر شکل بگیرد تا علاقه‌مندان به رشته قرائت قرآن کریم بتوانند به شیوه‌های مختلف مجازی و حضوری تحت تعلیم و تربیت استادان ایرانی قرار بگیرند.

صداقت با تأکید بر اینکه یکی از بهترین سفرهایی که با موضوع قرآن کریم داشته به هند بوده است، افزود: مردم کشمیر دلدادگی بسیاری به ایران و انقلاب اسلامی دارند و تحت تأثیر آن هستند؛ همچنین به مقام معظم رهبری بسیار علاقه‌مند هستند و تصاویری که در منازل و محافل و اقصی نقاط شهر نصب شده مؤید این مطلب است.

وی همچنین هند را دارای ظرفیت قرآنی بالایی دانست و گفت: با توجه به اشتیاقی که در مردم این کشور مشاهده کردم، دور از ذهن نیست که پس از چند سال شاهد ظهور قاریانی توانمند از این کشور آسیایی باشیم.

انتهای پیام

captcha