حمله موشکی به مقر شرکت نفتی آمریکا در بصره
کد خبر: 3820595
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
اسکای‌نیوز اعلام کرد؛

حمله موشکی به مقر شرکت نفتی آمریکا در بصره

گروه بین‌الملل ـ مقر شرکت نفتی آمریکایی «اکسون موبیل» در شهر بصره، واقع در جنوب عراق، هدف حمله موشکی قرار گرفت.

به گزارش ایکنا؛ پایگاه خبری اسکای‌نیوز به نقل از آنچه منابع عراقی خواند، صبح امروز، 29 خردادماه، از حمله موشکی به مقر شرکت نفتی آمریکایی «اکسون موبیل» در بصره خبر داد.
 
براساس این گزارش، در این حمله موشکی دو نفر از کارکنان عراقی این شرکت نفت آمریکایی زخمی شده‌اند.
 
در پی این حمله موشکی، اکسون موبیل ۲۰ نفر از کارکنان خارجی خود را از محل تخلیه کرده است.
 
شرکت نفتی آمریکایی «اکسون موبیل» آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز به سبب آنچه تهدید امنیتی خوانده بود، کارکنان خود را از میدان نفتی«القرنه» در بصره، واقع در جنوب عراق، تخلیه کرد.
 
این شرکت پیمانکار اصلی یک قرارداد بلندمدت با شرکت نفت جنوب عراق برای توسعه و بازسازی میدان نفتی و افزایش تولید در این منطقه است.
 
همچنین، منابع خبری بامداد چهارشنبه از فرود دست‌کم یک فروند موشک «کاتیوشا» در داخل مجتمع کاخ‌های ریاست‌جمهوری در «موصل» خبر دادند. این مجتمع محل استقرار مشاوران نظامیان آمریکایی است.  

به گزارش رویترز، ارتش عراق در بیانیه‌ای این موضوع را اعلام کرد، اما اشاره‌ای به تلفات احتمالی این حادثه نکرد. ارتش عراق تأکید کرد که راکت شلیک‌شده یک کاتیوشای کوتاه‌برد بوده است. 

فرمانده نظامی موصل نیز در این باره گفت: این راکت در فضای باز فرود آمده و خسارتی را به بار نیاورده و از غرب موصل شلیک شده است. برخی منابع خبری تصاویری را از این راکت منتشر کرده‌اند. 

انتهای پیام
captcha