شهید بهشتی دیده‌بان نهضت اسلامی بود
کد خبر: 3821077
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱

شهید بهشتی دیده‌بان نهضت اسلامی بود

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان شهید بهشتی را انسانی صبور توصیف کرد و افزود: شهید بهشتی در زمانی که هنوز چهره لیبرالمنش‌ها مشخص نبود، دیده‌بان نهضت اسلامی بود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 30 خردادماه در جمع قضات و کارکنان دادگستری گیلان، با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی، اظهار کرد: شهید بهشتی از شخصیت‌های دارای جایگاه والا از آغاز نهضت اسلامی بود.

وی شهید بهشتی را انسانی صبور توصیف کرد و افزود: طبق فرموده امام راحل، شهید بهشتی برای ملت ما به مثابه یک امت بود؛ ضمن اینکه شهید بهشتی در زمانی که هنوز چهره لیبرال‌منش‌ها مشخص نبود، دیده‌بان نهضت اسلامی بود.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه شادی یکی از نمادهای داشتن حیات انسان است، تصریح کرد: انسان با نشاط می‌تواند افق‌ها را مشاهده کند و با اطمینان‌خاطر تلاش داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی نشاط را نشانه حیات طیبه مادی و معنوی انسان دانست و بیان کرد: امت بیداری که دارای ظرفیت ویژه است می‌تواند دنیای اطراف خود را درک کند و تصمیم عاقلانه بگیرد.

وی رساندن پیام مکتب پیامبر اسلام(ص) را رسالت انسان مسلمان عنوان کرد و گفت: انسانی که در رفتار و گفتار پیام مکتب پیامبر(ص) را برساند از حیات طیبه برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مامور به شکر درگاه الهی هستیم، تصریح کرد: بهترین عمل پس از شکر خدای متعال و محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) یاری رساندن به برادران ایمانی است.

آیت‌الله فلاحتی محبوب‌ترین عمل نزد خدای متعال را کمک به برادران مومن ذکر کرد و یادآور شد: خدمت به دیگران در نظام اسلامی نعمتی بزرگ است و نباید آن را از دست داد.

وی اضافه کرد: خدای متعال در سایه خون شهدا، مجاهدت هزار ساله عالمان دین و مردم خوب شرایطی را برای مسئولان فراهم کرده تا به جامعه خدمت کنند و خدمتگزار مردم پاک و مومن باشند.

انتهای پیام

captcha