پوستر انشاد دینی و آواهای اسلامی در مشهد رونمایی شد
کد خبر: 3821233
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

پوستر انشاد دینی و آواهای اسلامی در مشهد رونمایی شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ طی جلسه‌ای با حضور جمعی از استادان و فعالان برجسته قرآنی و مسئولان دستگاه‌های مرتبط در حوزه ترویج فرهنگ و نشر آثار دینی و نغمات آئینی از طرح «تولید آثار فاخر در نهضت انشاد دینی و آواهای اسلامی» در صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، رونمایی شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ طی جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از استادان و فعالان برجسته قرآنی به همراه دستگاه‌های مرتبط در حوزه ترویج فرهنگ و نشر آثار دینی و نغمات آئینی از طرح «تولید آثار فاخر در نهضت انشاد دینی و آواهای اسلامی» در صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، رونمایی شد.
این طرح توسط دو مؤسسه قرآنی سروش وحی و نیایش رضوان از مؤسسات قرآن و عترت تحت پوشش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با نظارت استاد خانچی در مشهد به شکل رسمی برای اولین بار اجرا می‌شود.
علی عظیمی، مدیرعامل مؤسسه سروش جاودانه وحی مشهد درباره اجرای این طرح، گفت: با توجه به اینکه مشهد مقدس به برکت وجود هشتمین اختر تابناک عالم امامت علی بن موسی الرضا(ع)، لقب پایتخت معنوی جهان اسلام را داراست، ایجاد مجامع و محافلی که در آن اناشید(سروده‌ها) عربی و فارسی با موضوعات دینی و آیینی برگزار شود، حرکتی عظیم در راستای تغذیه جسمی و روحی همشهریان، زائران و مجاوران این شهر است.
وی بیان کرد: وجود اساتید مجرب و هنرمندان فرهیخته که سال‌هاست در جهت تولید این آثار کوشیده‌اند در ایران اسلامی به‌ویژه در مشهد مقدس این امکان را فراهم می‌کند تا در اجرای این طرح بزرگ شاهد کیفیتی استاندارد، مطلوب و بین‌المللی باشیم.
مدیرعامل مؤسسه سروش جاودانه وحی ادامه داد: این مؤسسه با بیش از ۱۵ سال سابقه قرآنی و خدمات پژوهشی، ارائه‌دهنده و مجری این پروژه فاخر بوده و تمام موارد در خصوص تولید و تدارکات این آثار را عهده‌دار است.
وی با بیان اینکه انشاد به معنای خواندن سرودها و نغمه‌های دینی است که بیشتر در جنوب ایران اجرا می‌شود، گفت: در این آثار از هیچ‌گونه آلات و عدوات موسیقی استفاده نمی‌شود و تمام ظرایف هنری و ابعاد موسیقایی آن توسط حنجره انسان اجرا می‌شود که این موضوع حسن و قابلیتی با ارزش در شأن فضای روحانی شهر مقدس مشهد و موازی با فرهنگ‌های سازمانی این شهر است.
عظیمی ادامه داد: این  آثار در تمامی بخش‌ها(شعر، آهنگ‌سازی، تنظیم، رکورد، تصحیح ضرب، تصحیح کوک، میکس و مسترینگ) به‌صورت تخصصی توسط اساتید مجرب انجام می‌شود. شاکله این گروه متشکل از یک خواننده تک‌خوان و گروهی حدوداً 30 نفره است که به‌صورت زنده توسط پروتوکولی انحصاری به پشتیبانی مجموعه آوای پردیس به اجرای قطعات فارسی، عربی، ترکی و... می‌پردازند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح با همکاری مؤسسه نیایش رضوان خواهد بود، گفت: امیدواریم بتوانیم قدمی صحیح و تأثیرگذار در جهت اشاعه، حفظ و نشر مضمامین دینی و اسلامی برداریم.
علی خداپور
انتهای پیام
captcha