تظاهرات در اردن علیه معامله قرن
کد خبر: 3821290
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

تظاهرات در اردن علیه معامله قرن

دیروز، 31 خرداد دو تظاهرات جداگانه علیه طرح صلح در خاورمیانه، موسوم به «معامله قرن» که چهارم و پنجم تیر به نمایندگی آمریکا در منامه برگزار می‌شود، در اردن برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از همشهری‌آنلاین، صدها تن از مردم اردن در امان، پایتخت این کشور پس از اقامه نماز جمعه علیه معامله قرن تظاهرات برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان از فلسطین اشغالی حمایت و به معامله قرن و برگزاری کنفرانس صهیونیستی آمریکایی منامه اعتراض کردند.

نشست بحرین که اولین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه برگزار شود، جذب سرمایه‌گذار در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطینی‌ها از اهداف آن عنوان شده است.

مردم اردن همچنین در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی خوستار لغو توافق «وادی عربه» با رژیم صهیونیستی شدند و تاکید کردند که اجازه اجرای معامله قرن آمریکا را نخواهند داد.

دولت اردن در سال ۱۹۹۴ با رژیم صهیونیستی معاهده صلح (وادی عربه) امضا کرد که با وجود عقب نشینی صهیونیست‌ها از مناطق مورد منازعه، با گذشت بیست و پنج سال، هنوز حاکمیت اردن بر تمامی خاک خود ناقص مانده است. پس از امضای معاهده یاد شده، هنوز منطقه الباقوره در شمال اردن تحت سیطره رژیم صهیونیستی باقی مانده و این رژیم مدعی مالکیت بر این منطقه و منطقه الغمر واقع در جنوب بحرالمیت است.

انتهای پیام

captcha