نشست بحرین شکست خواهد خورد
کد خبر: 3821943
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین:

نشست بحرین شکست خواهد خورد

گروه بین‌الملل ــ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن مخالفت با کنفرانس اقتصادی بحرین تأکید کرد: این نشست هرگز موفق نخواهد بود.

نشست بحرین شکست خواهد خوردبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «فارس»؛ محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: مطمئن هستم که کنفرانس موسوم به صلح که این هفته در بحرین برگزار می‌شود شکست خواهد خورد. ما مطمئن هستیم که کارگروه منامه هرگز موفق نخواهد بود.

این کنفرانس که قرار است سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، 4 و 5 تیر (25 و 26 ژوئن) در بحرین برگزار شود از سوی همه گروه‌های فلسطینی از جمله محمود عباس بایکوت شده است.

هدف آمریکا از برگزاری نشست منامه جذب 50 میلیارد دلار کمک مالی از طرف کشورهای شرکت کننده برای فلسطینی‌هاست تا از این طریق بتواند دیگر اهداف سیاسی خود را در درگیری فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی پیش ببرد.

دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گفت که آمریکا تلاش می‌کند با پول حمایت فلسطینی‌ها از طرح موسوم به معامله قرن را بخرد.

طرح معامله قرن ابتکار آمریکا برای سازش میان فلسطین و رژیم صهیوینستی است که از سوی جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ و جیسون گرینبلات، فرستاده ترامپ در امور غرب آسیا طراحی و تدوین شده است.

براساس این گزارش، محمود عباس اظهار کرد: ما برده نخواهیم بود و به جیسون گرینبلات، کوشنر و فریدمن، سفیرواشنگتن در اراضی اشغالی خدمت نخواهیم کرد. ما به حمایت اقتصادی، پول و کمک نیاز داریم، ولی قبل از هر چیزی آنجا یک راه‌حل سیاسی وجود دارد.

وی افزود: آمریکا همه چیز را از مسئله سیاسی به مسئله اقتصادی تقلیل داده است و ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

معامله قرن طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با وطن جایگزین در خارج از فلسطین اشغالی حل و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری با نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام

captcha